یک مقام قطری، عربستان را مسئول عدم مشارکت شهروندان قطری و اتباع خارجی مقیم این کشور برای سفر به عربستان و شرکت در مراسم حج امسال دانست.

قطر: عربستان مسئول عدم مشارکت حجاج قطری در حج امسال است

یک مقام قطری امروز یکشنبه گفت که «شهروندان قطری و اتباع خارجی مقیم این کشور امسال فرصتی برای سفر به حج ندارند.»

این مسئول قطری که به نام وی اشاره نشده است، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه افزود که ثبت‌نام از حجاج قطری به دلیل عدم قطع رابطه این کشور با عربستان و عدم وجود هیأت‌های دیپلماتیک دو طرف، همچنان متوقف شده است و امکان صدور روادید برای حجاج قطری وجود ندارد.

چهار کشور عربی اعم از عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از حدود یک سال و نیم قبل روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

در حالیکه مسئولان سعودی مدعی هستند از حجاج قطری استقبال می‌کنند و مانعی برای سفر آنها به اماکن مقدس ندارند، اما این مسئول قطری تصریح کرد که بسته شدن مرزها، نبودن هیأت‌های دیپلماتیک و سفرهای مستقیم بین دو کشور عملا باعث شده که امکان انجام سفر حج برای حجاج قطری فراهم نباشد.

با وجود اینکه بر اساس سهمیه‌بندی‌های عربستان، حدود ۱۲۰۰ شهروند قطری می‌توانند در مناسک حج امسال شرکت کنند، اما شماری از اتباع قطری اعلام کرده‌اند که سایت وزارت حج و عمره عربستان اجازه ثبت‌نام را به آنها نمی‌دهد.

عربستان سعودی به دنبال قطع رابطه با قطر گذرگاه «سلوی» به عنوان تنها گذرگاه زمینی قطر را بسته است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.