مدیر بازار اجتماعی «باسلام» گفت: با سلام با ۱۰۰۰ کسب و کار کوچک ایرانی فعالیت خود را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری آغاز کرده است.

رونق کسب و کارهای کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا آقایا اظهارکرد: افرادی که مشاغل خانگی یا کارگاه‌های کوچک دارند، علیرغم اینکه با انرژی بالا، دقت و زحمت فراوان اقدام به تولید محصول می‌کنند، همیشه دغدغه فروش محصولات خود را دارند، چرا که با واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی و وجود کالاهای مشابه کارخانه‌ای که قدرت تبلیغات پر هزینه را دارند، جایی برای سهم بازار فروش محصولات اصیل آنها وجود ندارد.

وی افزود:اما بازار اجتماعی «باسلام» فضایی در اینترنت است که برای حضور این قشر طراحی شده و هر فردی که محصول خانگی و خوبی برای فروش دارد، می‌تواند در این سایت یک فروشگاه مجازی یا غرفه ایجاد کند.

وی تأکید کرد: «باسلام»، حالِ خوب کسب و کارهای کوچک ایرانی است که در چشم‌انداز خود تلاش دارد به اکوسیستمی برای کسب و کارهای کوچک ایرانی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه غرفه‌های مجازی «باسلام»  با مشارکت شهروندان به ویژه روستاییان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: مخاطبان تولیدات فعالان «باسلام»، از سرتاسر ایران هستند که انتظار می‌رود پس از جلب اعتماد مشتریان، فضای کسب و کار و بازار فروش فعالان «باسلام» رونق بگیرد و در آینده به یکی از برندهای بزرگ کشور تبدیل شود.

مدیر این بازار اجتماعی تصریح کرد: در حالی که جایگاه نفت از اقتصاد در حال کاهش است، می‌توان گفت که مزیت اقتصادی در صنایع سنگین نیست، بلکه رقابت در همین کسب و کارهایی است که گاهی بدون توجه از کنار آنها عبور می‌کنیم.

وی «باسلام» را برش کوچکی از ظرفیت بزرگ کسب و کارها توصیف کرد و گفت: در بازار اجتماعی «باسلام»، با ارزش‌ترین محصولات اقتصادی تولید می‌شود.

آقایا با اشاره به اینکه «باسلام» از اواخر سال ۹۵ به عنوان مرکز دانش بنیان وبا همکاری بنیاد نخبگان استان فعالیت خود را آغاز کرد، ادامه داد:«باسلام» توانسته نرم افزار و سیستم‌های عملیاتی به وجود آورد تا کسب و کارها از روستاها با اپلیکیشن ساده بارگذاری و در معرض دید خریداران قرار گیرد.

وی تأکید کرد: هسته‌های فعال و پر انرژی اقتصاد ایران در «باسلام» حضور یافته‌اند، البته کارآفرینی نیاز به امید دارد و چنانچه فعالان این بخش حمایت نشوند، انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت نخواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.