قدس انلاین : مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در بحث تولید گوشت قرمز مقام اول در کشور دارد و همواره در حوزه گوشت و دام زنده صادر کننده بوده است.

خراسان رضوی مقام اول در تولید گوشت قرمز در کشور

 دکتر احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی استان در نشست خبری که با موضوع نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان برگزارشد افزود: یکی از مسائلی که ما رادر روز عیدسعید قربان نگران می کند بحث بیماری تب کریمه کنگو است. دراین روز تمام کشتارگاه‌ها باز بوده و خدمات رایگان انجام می شود واز مردم انتظار داریم دام خود را برای ذبح به کشتارگاه‌ها ببرند.


وی گفت:ما در سطح مشهد و شهرستان‌ها یکسری مراکز جهت خرید دام زنده مشخص کردیم ودر این مراکز نمایندگان ما حضورفعال برای نظارت و بازرسی دام زنده دارند.


شریعتی با اشاره به حجم بالای کشتار و ارتباط ناخواسته بین دام و انسان در روز عید سعید قربان تصریح کرد: با توجه به اینکه عامل بیماری عمدتا از طریق کشتار غیر بهداشتی و از طریق تماس انسان با دام انتقال پیدا می‌کند تقاضایه ما از مردم این است که دام را از مراکز مجاز تهیه کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: یکی از راه‌های اصلی برای پیش گیری از تب کریمه کنگو نگهداری گوشت و لاشه به مدت 24 ساعت در سردخانه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی کشتار در معابر بحث انتقال بیمارهای مشترک بین دام و انسان است تصریح کرد: کشتار در معابر عمومی جدا از اینکه محیط زیست را دچار مشکل میکند سبب سلب آسایش مردم می شود.


اسماعیل نورمحمدی رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز گفت: کار ذبح در روز عید سعید قربان از ساعت 5 صبح در کشتارگاه‌ها شروع و تا ساعت 12 ظهر پذیرش خواهیم داشت.

وی افزود: امسال حدود 180 اکیپ کار ذبح در استان را انجام خواهند داد که 110 اکیپ به صورت سیار و 70 اکیپ ثابت خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.