قدس انلاین-معصومه ابتکار گفت: نگاه قرآن به زنان کاملا عادلانه و بدون تبعیض است و کرامتی که برای زن قائل شده، مساوی کرامتی است که برای مردان در نظر گرفته، بنابر این نباید دیه برای زن و مرد تفاوتی داشته باشد.

نباید دیه زن و مرد تفاوت داشته باشد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه  نشست امکان سنجی برابری دیه زن و مرد که توسط شورای فقهی – حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مشهد  گفت: سهم زنان در اقتصاد ملی و تولید کشور قابل توجه است، 41 درصد از کارمندان دولت را زنان تشکیل می دهند، 30 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه ها زنان هستند، 40 درصد از تولیدات کشاورزی کشور توسط زنان روستایی انجام می گیرد اما با وجود این سهم، دیه زنان نصف مردان است.

ابتکارافزود: این در حالی است که دیه یک زن تحصیلکرده و شاغل از دیه یک مرد فاقد تحصیلات که شاغل نیست و حتی گرفتار آسیب های اجتماعی است، کمتر است.

معاون رئیس جمهوری در ادامه تصریح کرد : به اقتضای زمانه، نقش اقتصادی زنان در کشور رو به افزایش است؛ نگاه قرآن به زنان کاملا عادلانه و بدون تبعیض است و کرامتی که برای زن قائل شده، مساوی کرامتی است که برای مردان در نظر گرفته، بنابر این نباید دیه برای زن و مرد تفاوتی داشته باشد.

خانم ابتکار در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای جلوگیری از کودک آزاری و مجازات کسانی که اقدام به این کار می کنند لایحه ای با نام 'حمایت از کودکان و نوجوانان' تدوین شده که به زودی از سوی شورای نگهبان ابلاغ می شود.

 وی افزود: این لایحه اخیرا توسط دولت تصویب شد و در مجلس شورای اسلامی نیز به تایید نمایندگان رسید.

ابتکار ادامه داد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مورد بسیار خوبی است که در آن به تمامی ابعاد کودک آزاری پرداخته و تکلیف قوه قضاییه و قوه مجریه را در رسیدگی به این موضوع مشخص کرده است.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: این لایحه علاوه بر کودک آزاری به مسائل مربوط به خشونت، تعرض و قاچاق کودکان نیز پرداخته و مسئولیت قوا را در این زمینه تعیین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.