بازیگر پیشکسوت اصفهانی گفت: ایجاد موقوفات و وقف هایی در راستای اجرای برنامه های هنری زمینه ساز بهرمندی بیشتر از ظرفیت آن در جهت ترویج فرهنگ غنی وقف می‌شود.

دعوت به امر خیر یک وظیفه دینی و اخلاقی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، هوشنگ حریرچیان اظهار داشت: کسانی که توانمند هستند وظیفه دارند تا به کسانی که به کمک نیاز دارند کمک کنند و این امر نیز در همه ادیان مورد توجه قرار گرفته و پیشوایان دینی نیز در این زمینه همیشه به پیروان خود در این رابطه توصیه کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دعوت به امر خیر یک وظیفه دینی و اخلاقی است گفت: هر فرد که ثروتی دارد و یا توانایی دارد باید برای کمک رساندن به دیگران از آن استفاده کند و این کار در واقع ذکات ثروت و توانایی فرد محسوب می‌شود.

هوشنگ حریرچیان در ادامه با اشاره اینکه هر فردی که از نظر شخصیت فردی و اجتماعی به رشد و تعالی رسیده باشد، می‌تواند با درک موضوع کمک به دیگران در این راستا قدم بردارد گفت: انسان‌ها به صورت اجتماعی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و برای رشد و تعالی خود و جامعه خویش باید همواره تمام تلاش و کوشش خود را به کارگیرند و در جوامع پیشرفته و مترقی تمام افراد جامعه در مسائل اجتماعی مشارکت فعال دارند.

وی ادامه داد: هر فردی که در هر زمینه ای که توانایی باید در جهت کمک و یاری رساندن به افراد نیازمند استفاده کند و این موضوع نشان از بلوغ فردی و اجتماعی است.

بازیگر پیکسوت اصفهانی در ادامه به فرهنگ غنی وقف و تأثیرگذاری این سنت حسنه به پیشرفت و ترقی جامعه اشاره کرد و گفت: وقف امر پسندیده و مهم و همچنین باقیات و صالحاتی برای آخرت محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنر از پتانسیل و ظرفیت زیادی در جذب مخاطب برای امور خیریه و ترویج فرهنگ وقف برخوردار است گفت: هنرمندان می توانند از هنر و توانایی خویش در راستای ترویج فرهنگ وقف و دعوت مردم به احسان و نیکوکاری استفاده کنند.

هوشنگ حریرچیان در ادامه خاطر نشان کرد: ایجاد موقوفات و وقف هایی در راستای اجرای برنامه های هنری زمینه ساز بهرمندی بیشتر از ظرفیت آن در جهت ترویج فرهنگ غنی وقف می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.