قدس آنلاین-گالری بخارا از ۲۶ مرداد ماه میزبان آثار فرش های کلاژ حسین عبدالله زاده شد.

گالری بخارا میزبان نمایشگاه فرش های پچ ورک

مرجانه حسین زاده مدیر هنری نمایشگاه درباره این نمایشگاه گفت:امروزه اهمیت برگزاری نمایشگاه ها بر کسی پوشیده نیست. نمایشگاه ها بهترین وسیله برای شناسایی ذائقه مخاطب، شناسایی نیاز بازار و همچنین ایجاد اشتغال هستند.

وی افزود:نمایشگاه پچ ورک یک "هنر صنعت" هست؛ که علاوه بر داد و ستند برگزار کننده و بازدید کنندگانش،موجب پویایی و نشاط شهری شهروندان  می شود در واقع  پچ ورک یک نوآوری است محصولی است که در دنیا ان رو با عنوان فرش های تکه دوزی شده میشناسند .این فرش ها تکه های سالم فرش های دستباف قدیمی هستند که در قالب فرش کولاژ بازآفرینی شده اند..

 حسین عبدالله زاده از کارافرینان موفق فرش در ادامه افزود: برای شروع تولید این محصول نیاز به فرشهای کهنه و قدیمی بود که مدت 1 سال زمان برد تا 4 هزار متر فرش کهنه را که برای تولید این محصول نیاز بود را از بازار و خانه های مردم جمع اوری کنم. و بعد از چندین عملیات در مرحله تولید که شامل شستشو رنگ برداری و رنگرزی مجدد فرشها بود قسمتهای سالم فرشهای قدیمی را برش زده و به هم وصل نمودم و محصولی جدید بنام فرشهای کلاژ را وارد بازار کردم. اما از کل 4 هزار متر فرش فقط 2 هزار متر فرش با این سبک تولید میشود و بقیه در پروسه تولید ضایعات شده و غیر قابل استفاده هستند.

این هنرمند که فارغ التحصیل رشته فرش دستباف است تصریح کرد: با توجه به نوسنات ارزی در اقتصاد این نوع محصول یک محصول کاملا تجاری محسوب شده که متناسب با دیزاین منازل امروزی در اروپا و امریکا بوده و قابلیت ارز اوری و صادرات دارد. و نیز با توجه به مناسب بودن ان محصولی اصیل و جایگزین با فرش ماشینی خواهد بود. درواقع ما توانسته ایم فرشهای کهنه و قدیمی را در این تکنیک دوباره به چرخه مصرف و حتی بالاتر از ان به چرخه صادرات وارد کنیم. و از مسولان و متولیان صادرات درخواست دارم که به فضای محصولات بومی و قابل صادرات توجهی ویژه و خاص داشته باشن تا علاوه بر حفظ ترویج و صادرات محصولات بومی و دستبافته های کشور به درامد و ارز اوری کشور نیز کمک کرده باشند.

وی خاطر نشان می شود نمایشگاه فرش های کلاژ "پچ ورک" تا ۲ شهریور؛ هر روز ساعت ۱۸ تا ۲۳ در گالری بخارا بین کوثر ۴ و ۶ میزبان مخاطبان خواهد بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.