قدس انلاین-فردی که به عمد گوسفندان خود را برای چرا وارد پارک ملی تندوره نموده بود ، توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست درگز دستگیر و با نظر قاضی پرونده روانه ی زندان شد .

تعلیف غیرمجاز در پارکهای ملی تا سه سال حبس دارد
حسین اصلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز در تشریح خبر فوق افزود:  در پی گشت و کنترل شبانه پارک ملی تندوره توسط پرسنل یگان پارک مستقر در پاسگاه بابا نهستان متوجه حضور غیرمجاز یک گله ی ۳۰۰ راسی گوسفند در محدوده ی پارک میشوند که جهت اعمال قانون به محل مذکر عزیمت نموده و ضمن خروج کامل دامها از پارک ملی پرونده ی تخلفی برای عامل ورود گوسفندان که دارای سوابق متعددی نیز در این زمینه بود ، تشکیل نمودند .
اصلاحی در ادامه افزود : با معرفی عامل ورود دامها به محدوده پارک نزد دادسرای درگز ، با توجه به سوابق متعدد وی با نظر قاضی پرونده متخلف مذکور روانه ی زندان شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای قضات دادسرا و دادگستری که در عین عدالت با قاطعیت با متخلفین و متعدیان به طبیعت و انفال برخورد می نمایند گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست درگز با تمام توان خود و بصورت شبانه روزی حوزه ی استحفاظی شهرستان را رصد و بدون هرگونه اغماضی با متخلفین برخورد خواهند نمود .
شایان ذکر است پس از اصلاح جرایم کیفری قانون شکار و صید که چندی پیش ابلاغ گردیده قانونگذار براساس ماده ی ۱۲ قانون شکار و صید جمهوری اسلامی ایران برای تعلیف ، تخریب و تجاوز ( ورود غیرمجاز ) در پارکهای ملی تا ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی و تا سه سال حبس تعیین نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.