قدس آنلاین - وحید اکرمی: رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی گفت: بدلیل عرضه زیاد دام زنده در بازار در عید قربان، انتظار داریم قیمت گوشت کاهش یافته و شهروندان با قیمت مناسب تری گوشت را تهیه نمایند.

گوشت گوسفند عید قربان ارزان میشود/گوسفند زنده کیلویی 21هزارتومان است/گوشت 5هزارتومان زیر قیمت به قصابها تحویل میشود

حسن پورمحمدی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: روزهای قبل از عید قربان معمولا در عرضه دام به بازار یک توقف کوتاهی پیش می آید اما، انتظار داریم شب و روز عید قربان به دلیل عرضه زیاد دام، قیمت گوشت کاهش داشته باشد. این اتفاقی است که در سالهای گذشته هم رخ داده است و کاهش قیمت گوشت در عید قربان دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر از لحاظ تولید گوشت داخلی، به هیچ عنوان کاهش نداشته ایم. اکنون قیمت دام زنده از ۲۱ هزار تومان تا ۲۲ هزار تومان، متغیر است. علت این تغییر به کیفیت گوشت مربوط می شود. روزانه به طور متوسط در حدود ۲ تن لاشه در کشتارگاه تولید و با قیمت ۵ هزارتومان زیر فی، تحویل اتحادیه قصابان می شود.

پورمحمدی با اشاره به نوسانات ارزی اخیر گفت: در اوایل امسال با محاسبه جدیدی که برای نرخ دام زنده انجام شده بود، دامدار  به مرحله سوددهی رسید. اما نوسانات قیمتها و تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت کالاها در ماه های اخیر، فشار جدیدی را بر قشر دامدار وارد کرده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت علوفه، دارو، حمل و نقل، از جمله مواردی هستند که به صورت مستقیم قیمت تمام شده دام را افزایش داده و مشکلات بخش دامداری را بیشتر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.