کمیته امداد استان یزد ۱۳۲ پایگاه ثابت و سیار برای دریافت نذورات و قربانی نیکوکاران در روز عید سعید قربان در نظر گرفته است.

استقرار ۱۳۲ پایگاه دریافت نذورات عید قربان در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه عید قربان نماد عبودیت و بندگی خدا و قربانی کردن نمادی از قطع دل‌بستگی و وابستگی‌ها و جلوه‌ای از ایثار مال و جان درراه محبوب واقعی و رضای خداوند متعال است، گفت: آنچه که از قربانی کردن و رسیدن به مقام قرب الهی به‌وسیله ذبح گوسفند، لحاظ شده است قطع علقه‌های روحی و مالی است که باعث تقوای قلب و طهارت نفس می‌شود.

غلامرضا مشعل چی با اعلام آمادگی این نهاد برای دریافت نذورات مردمی در روز عید سعید قربان و توزیع در بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت افزود کمیته امداد استان یزد ۱۳۲ پایگاه ثابت و سیار برای دریافت نذورات و قربانی نیکوکاران در روز عید سعید قربان در کشتارگاه‌های رسمی ذبح دام، دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهر، مراکز نیکوکاری و مساجد فعال در نظر گرفته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی می‌توانند برای اهداء نذورات نقدی در روز عید قربان و مشارکت در این سنت حسنه از طریق سامانه نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷۷ و همچنین شماره‌گیری کد دستوری#۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه اقدام کنند.

وی افزود: پایگاه‌های مراکز نیکوکاری شهرستان‌ها در سطح محله‌ها و مساجد اصلی دایر است و نذورات قربانی مردم محله با اجرای طرح (خانه به خانه) و با کمک معتمدان و نیروهای افتخاری جمع‌آوری و بین نیازمندان محله توزیع می‌شود.

مشعل چی بیان کرد: بنا بر توصیه‌های انجام‌شده برای رعایت مسائل بهداشتی از توزیع گوشت گرم ذبح‌شده درهمان روز خودداری و گوشت‌های اهدایی به مدت ۲۴ ساعت در یخچال یا سردخانه نگهداری و سپس در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی بابیان اینکه ۲۳ هزار مددجوی معیشت بگیر تحت حمایت و ۲۴۲ خانوار مبتلابه سوءتغذیه در اولویت دریافت نذورات قرار دارند، یادآور شد: ارزش نذورات، قربانی و عقیقه اهدایی مردم نیکوکار استان یزد به کمیته امداد در سال گذشته ۶۱۸ میلیون تومان بود که در بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.