نیکلا والکمن گفت: خارجی علاقه خاصی به حرم امام رضا(ع) دارند و دیدن این مکان برای بیشتر آن‌ها سراسر جذابیت است.

حرم امام رضا(ع) از نگاه یک توریست فرانسوی
به گزارش قدس آنلاین خراسان رضوی، توریست فرانسوی که مشهد را برای گشت و گذار تابستانی خود انتخاب کرده است، اظهار کرد: یک سال است که ازدواج کرده‌ام و در این مدت به کشورهای اروپایی زیادی سفر کرده و با فرهنگ‌، آداب و رسوم و جاذبه‌های تاریخی بسیاری از کشورها آشنا شدم.
وی افزود: امسال به همراه همسرم تصمیم گرفتیم به کشورهای آسیایی سفر کنیم، از این رو راجع به ایران و شهرهای آن اطلاعاتی کسب کردیم و همچنین با تعریف‌هایی که برخی دوستان از ایران داشتند این کشور را به عنوان بهترین گزینه برای سفر انتخاب کردیم.
والکمون افزود: برخلاف تصور ما ایران کشوری امن و آرام و مردمان آن مهربان و میهمان‌نواز هستند که اکثر آنها همیشه لبخند به لب دارند و بسیار صمیمی و ساده زندگی می‌کنند، این درحالی است که برخی رسانه‌ها این کشور را ناامن جلوه ‌داده و این باور نادرست را در ذهن مردم ایجاد کرده‌اند.
وی مشهد را شهری زیبا و همراه با جاذبه‌های فراوانی توصیف کرد و گفت: تصور نمی‌کردیم حرم مطهر تا این اندازه با شکوه و جذاب باشد. عکس‌های بسیاری از معماری‌ و هنری که توسط هنرمندان خوش ذوق مسلمان خلق شده بود، همچنین از موزه، صحن‌ها و رواق‌ها و به خصوص عبادت مردم ثبت کردیم و برای دیگران به اشتراک گذاشتیم.
این توریست فرانسوی ادامه داد: ایران بهترین کشوری است که تاکنون به آن سفر کردم و به سایر دوستانمان توصیه می‌کنم حتما به این کشور و شهر مشهد سفر کنند، هرچند نسبت به سایر شهرهای توریستی ایران دورتر است، اما جذابیت‌های شگفت انگیزی دارد که دیدن آن برای هر گردشگری خاطره‌انگیز است.
همچنین زوج مسلمان هندی نیز که همراه این توریست‌ها از فرانسه به حرم مطهر رضوی مشرف شده بودند، در برنامه‌ای که به همت مدیریت زائران غیر ایرانی برپا شده بود مراسم عقد خود را در در رواق دارالرحمه حرم مطهر برگزار کردند و در پایان نیز از سوی این مدیریت هدایا متبرکی به آنها اهدا شد.
منبع: آستان نیوز
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.