رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس تهران در رتبه نخست رضایتمندی مردم در نظرسنجی اخیر قرار گرفته، گفت: ۲۵ درصد از تماس‌های مردمی با سامانه تلفنی ۱۹۷، مربوط به انتقاد از عملکرد ماموران پلیس بوده که بیشترین انتقادات در حوزه پلیس راهور بوده است.

پلیس تهران در رتبه نخست رضایتمندی مردم در نظرسنجی اخیر

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران و در حاشیه دیدار مردمی صبح امروز که در پلیس امنیت اخلاقی تهران برگزار شد با اشاره به برگزاری این جلسات اظهار کرد: در این جلسه حدود ۶۱۰ نفر از مراجعان با روسای پلیس‌های تخصصی پایتخت ملاقات کردند و مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در این دیدار سعی شد تا مشکلات همه مراجعان با رویکرد حل مشکلات‌شان مرتفع شود گفت: در مراجعات امروز مردم با روسای پلیس‌های تخصصی پایتخت و همکارانمان، بیشترین مراجعات به ترتیب در حوزه‌های راهور، موادمخدر، پلیس آگاهی، اماکن و اصناف و کلانتری‌ها بود که خوشبختانه تقریباً مشکل همه مراجعان حل و فصل شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در اغلب موارد، مراجعان یا افرادی بودند که اهتمام جدی در رعایت ضوابط و مقررات را نداشتند و یا با اقدامات خود حقوق سایر شهروندان را نقض کرده بودند.

رحیمی با اشاره به برگزاری کلاس‌هایی در حاشیه این ملاقات مردمی برای برخی از مراجعان گفت: پلیس در کنار مردم است و برای حمایت از آن‌ها تلاش می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص میزان شکایات، انتقادات و تقدیر مردم از نیروی انتظامی و پلیس پایتخت گفت: در ۵ ماه گذشته، خوشبختانه میزان شکایت‌های مردمی از پلیس ۱۵ درصد کاهش داشته و تقدیر از عملکرد پلیس هم به میزان ۵۰ درصد اضافه شده است؛ این در حالی است که درخواست مساعدت از پلیس نیز به میزان ۴۸ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: البته در مقابل باید بگویم که ۲۵ درصد از تماس‌های مردمی با سامانه تلفنی ۱۹۷، مربوط به انتقاد از عملکرد ماموران پلیس بوده است که البته پس از ارائه این گزارشات مردمی، تیم‌های ۱۹۷ در صحنه حضور یافته و موضوع را در دست بررسی قرار داده‌اند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در این میان بیشترین انتقادات مردمی در حوزه پلیس راهور بوده و پس از آن بیشترین گلایه و شکایت شهروندان از گشت‌های کلانتری بوده است.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام گرفته اگر همکاران ما مرتکب تخلفی شده باشند قطعاً با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گفته رحیمی ملاقات روسای پلیس‌های تخصصی پایتخت و همچنین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با مردم منحصر به این مورد نیست و مسئولان پلیس تهران در ملاقات‌های نوبه‌ای در مساجد، محلات و ... در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین نظرسنجی انجام گرفته در خصوص نتایج این پیمایش اعلام کرد: در آخرین نظرسنجی در خصوص میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه‌های مختلف، پلیس تهران توانست رتبه نخست رضایتمندی مردم و اعتماد عمومی در بین تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها را کسب کند.

رحیمی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص انبارهای مکشوفه اخیر از کالاهای احتکار شده با انتقاد از عدم اتصال آنلاین مراکز نظارتی به این انبارها گفت: متاسفانه علی‌رغم گذشت چندین سال از الزام قانونی درخصوص برقرار شدن ارتباط آنلاین انبارها با مراکز نظارتی اعم از پلیس، تعزیرات، سازمان صمت و اتحادیه‌ها، این اتفاق رخ نداده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.