رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌های کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مرز مهران را برای تردد در ایام اربعین حسینی(ع) انتخاب کنند.

۲.۴ میلیون زائر اربعین امسال از مرز مهران تردد می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین،عبدالهاشم حسن‌نیا در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار کرد: با توجه به زمان باقیمانده تا اربعین برای عزیمت عموم هموطنان به کشور عراق، وزارت راه و شهرسازی به همراه سایر ارگانها در کمیته زیرساخت اربعین تامین سفر ایمن زوار را در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل پایانه‌های کشور اضافه کرد: وزارت راه ۲ وظیفه اصلی دارد، یکی توسعه شبکه زیرساخت شامل شبکه ورودی به مهران از سمت ایلام و از سمت دهلران، همچنین در محور شبکه بزرگراه مهران به دهلران و مهران به سمت ایلام که توسط چندین پیمانکار در دست بهره برداری است.

وی تاکید کرد: امیدواریم شبکه بزرگراهی مهران به دهلران و مهران به ایلام تا سال آینده به بهره‌برداری نهایی برسد.

حسن‌نیا یادآور شد: همچنین نقاطی که به صورت گره‌های ترافیکی در سال گذشته مشاهده شد، با همکاری راهنمایی و رانندگی شناسایی و در برخی نقاط با ایجاد روشنایی و برخی نقاط دیگر با ایجاد حفاظ های جداکننده حذف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: درباره عزیمت زائران پیش میکنیم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر امسال و در ایام اربعین حسینی از مرز مهران تردد کنند که در این خصوص برای انتقال زائران از ناوگان عمومی شهرداریها و بخش خصوصی کمک خواهیم گرفت.

حسن‌نیا گفت: تاکنون سه مرز مهران‌، چزابه و شلمچه به عنوان مرزهای خروجی زائران پیش‌بینی شده و در خصوص مرز خسروی وزارت کشور تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش تسنیم، با تمام برنامه‌ریزیهای صورت گرفته متاسفانه شاهد مشکلات عدیده‌ای درعبور زائران اربعین از مرزها بوده‌ایم و لازم است به دلیل استقبال بالای مردم  از راهپیمایی باشکوه اربعین، اقدامات لازم و موثر برای سهولت عبور زائران و آسایش آنها صورت گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.