امیر حسین کاوه گفت: اکنون در شرکت ذوب آهن که زیر مجموعه شستا و تامین اجتماعی است شاهد هستیم که خریدها انحصاری و توسط شرکت پویش بازرگان انجام می شود که این شرکت پویش بازرگان تحت مالکیت خود شرکت ذوب آهن است.

 از تهران تا مشهد آهن احتکار شده داریم

به گزارش قدس آنلاین، امیر حسین کاوه دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی کشور در گفتگو با برنامه پایش شب گذشته در مورد احتکار کالاها گفت : در حال حاضر با بی انصافی های بزرگ و احتکار مدرن روبرو هستیم که اغلب توسط شرکت های مادر و خصولتی انجام می شود ، اکنون در بورس کالا شاهد اتفاقاتی هستیم که باعث گران تر شدن کالاها می شود. چون در بورس کالا هر چه کالا گران تر شود دلالان حرفه ای که در بورس کالا هستند سود بیشتری می کنند.

وی گفت : احتکار مدرنی که وجود دارد این است که خرید و فروش انحصاری و محرمانه است که اکنون این رویه در بورس کالا وجود دارد . عدم عرضه کالا به صنایع پایین دستی توسط صنایع مادر مشکلات زیادی را به وجود آورده است. ما هر چه به بورس کالا می گوییم و حتی وزیر صنعت معدن و تجارت هم دستور داده که اسامی خریداران را منتشر کنید ولی اعلام می کنند که اسامی خریداران محرمانه است .

کاوه افزود: اکنون در شرکت ذوب آهن که زیر مجموعه شستا و تامین اجتماعی است شاهد هستیم که خریدها انحصاری و توسط شرکت پویش بازرگان انجام می شود که این شرکت پویش بازرگان تحت مالکیت خود شرکت ذوب آهن است. وقتی که خریدار انحصاری است و توسط این شرکت صورت می گیرد می بینیم که مدیریت بازار دست خودشان است و هر گونه که بخواهند قیمت ها را در بازار کنترل می کنند. اکنون شاهد احتکار مدرن توسط ذوب آهن که زیر مجموعه شستاست هستیم.

دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی کشور گفت: ما اکنون در اصفهان۱۹۶ هزار تن آهن احتکار شده داریم، ۱۹۶ هزار تن یعنی ۹۵۰ تریلی آهن ، یعنی از تهران تا مشهد آهن احتکار شده داریم که عرضه نمی شود . همچنین در فولاد مبارکه که زیر مجموعه ایمیدرو هست عرضه انحصاری است و با نحوه عرضه اش در حال کنترل بازار به سود خود هستند امروز کارخانه ها تشنه مواد اولیه هستند ولی این مواد احتکار می شوند .

مردم: با محتکران مانند خائنان زمان جنگ برخورد شود

بیش از ۹۴ درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی اعتقاد دارند که محتکران مانند خائنان زمان جنگ هستند و باید مثل خائنان زمان جنگ با محتکران برخورد شود.

برنامه پایش شب گذشته در سوال نظرسنجی خود از مردم پرسید: آیا موافقید با محتکران در شرایط تحریم، مانند خائنان در زمان جنگ برخورد شود؟ در پایان این نظرسنجی ۹۴.۹۵ درصد از مردم اعلام کردند که باید با محتکران در زمان تحریم مانند خائنان زمان جنگ برخورد شود.

همچنین ۵.۰۵ درصد از شرکت کنندگان که نباید با محتکران برخوردی مانند برخورد با خائنان صورت گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.