قدس انلاین : مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۶۸ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ابوذر استان ارسال شده است.

ارسال ۴۶۸ اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان رضوی

عباس محمدیان ظهر دوشنبه در نشست خبری سومین جشنواره رسانه ای ابوذر که در فرهنگسرا فرهنگ و رسانه مشهد برگزار شد اظهار کرد: جشنواره رسانه ای ابوذر هر سال به همت بسیج رسانه برگزار شده و امسال نیز این جشنواره برای سومین سال متوالی در خراسان رضوی در حال برگزاری است.

وی افزود:این جشنواره سال گذشته به واسطه حضور فعالان عرصه رسانه در موضوعات متعدد، توانست یکی  از بهترین جشنواره های رسانه ای کشور باشد. امسال نیز بنابر ضرورت و پیشنهاد مدیران رسانه ها، این جشنواره با توانی مضاعف برگزار خواهد شد.

 افزودن بخش خبرنگاران آزاد

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بیان کرد: اتفاق جدیدی که امسال به بخش های جشنواره افزوده شده است، حضور نشریات دانشجویی و خبرنگاران آزاد یا به تعبیری شهروند خبرنگارها است. علاوه بر این امسال به کیفیت آثار توجه ویژه ای خواهیم داشت و سعی کردیم به واسطه برگزاری جشنواره، فضایی رقابتی در میان فعالان رسانه ایجاد شود.

دبیر شورا سیاست گذاری جشنواره ابوذر خراسان رضوی  با بیان اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد:  تبیین توسعه و نهادینه سازی مواضع گفتمان اصولی انقلاب در مواجه با جنگ تمام عیار و همه جانبه دشمن، بصیرت بخشی آحاد مردم، حمایت از تولید فاخر، ارزشی و انقلابی در عرصه رسانه، تقویت روحیه خود باوری اصحاب رسانه، افزایش تولیدات متناسب با اهداف انقلاب اسلامی در رسانه های استان در این جشنواره دنبال می شود.

محمدیان با تشریح شرایط و ضوابط شرکت در این جشنواره خاطر نشان کرد:  آثار تولیدی شرکت کنندگان باید در یکی از رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری که دارای مجوز هستند و رسانه ملی منتشر شده باشد. البته آثار منتشر شده در فضای مجازی در صورت دارا بودن مجوز ارشاد، در قالب مجازی قابل قبول می باشند و  آثار ارسال شده نباید به صورت بریده نشریه باشند بلکه باید صفحه کامل آن به دبیرخانه ارسال شود، در رسانه های مجازی که آثار منتشر شده بی نام هستند، ذکر کد مطلب ضروری است، برای ارسال عکس ها که امسال به صورت ویژه قصد ورود به آن را داریم، باید توجه شود که آثار ارسالی اصل باشند و هیچ گونه دستکاری اغراق آمیز یا فتوشاپ در آن صورت نگرفته باشد.

وی ادامه داد: همچنین شرکت کنندگان باید توجه کنند که آثار مشترک و گروهی در مسیر راه یابی به مرحله نهایی به صورت گروهی معرفی خواهند شد، علاوه بر این مستندات نیز با محورهای جشنواره قابل دریافت خواهند بود. بازه انتشار ارسال آثار نیز از ۳۰ بهمن ماه سال ۹۶ آغاز و تا ۳۰ آبان ۹۷ ادامه خواهد داشت و شرکت کنندگان نیز به این نکته توجه داشته باشند که محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

مسئول سازمان بسیج رسانه تاکید کرد: آثار ارسالی باید در قالب فایل WORD، با فونت B nazanin ، سایز ۱۴ در قالب های خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، عکس، کاریکاتور، موشن گرافی و تمامی مواردی که در حوزه رسانه مورد توجه است، باشند. در خصوص محدوده کاری نیز باید توجه شود که ور برگیری آثار در سطح استانی باشد، آثاری که در سطح کشوری منتشر شده اند قابل قبول نمی باشند.

افزایش جوایز جشنواره

دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره ابوذر خراسان رضوی با اشاره به محورهای برگزاری جشنواره افزود: ۴۰امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ،زیارت و فرهنگ رضوی ،مبارزه با آسیب های اجتماعی و مسائل و مشکلات استاناز جمله محورهای این جشنواره هستند. در حوزه جوائز نیز امسال تلاش کردیم بهتر از سال قبل عمل کنیم و از حمایت های مالی استفاده کنیم، در هر یک از حوزه های ذکر شده ۳ برنده خواهیم داشت که با توجه به ۱۰ بخش مشخص شده، ۳۰ برنده با مجموع ۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی خواهیم داشت. نفرات اول تا سوم جشنواره در هر بخش به ترتیب، دو میلیون تومان وجه نقد و تندیس افتخار، یک میلیون تومان وجه نقد و لوح افتخار و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد دریافت خواهند کرد. 

محمدیان با بیان اینکه تا کنون ۴۶۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده اند، خاطر نشان کرد: امسال نیز همانند سال گذشته، داوران از تهران هستند و اختتامیه جشنواره نیز ۱۴ آذر ماه در محل تالار رضوان صدا و سیما و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان شهر و مدیران رسانه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص راه ها ارتباطی برای ارسال آثار بیان کرد: ارسال آثار از طریق به کانال سروش به نشانی aboozarfestival@،  ایمیل aboozarfestival. Kh.ir، سایت خبری Aboozarfestival.com و کانال aboozarfestival@  می باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.