۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 615638

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهددر اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها شورا در سال دوم در رأی‌گیری شرکت نکرد.

اختلاف در شورای شهر مشهد بالا گرفت
به گزارش قدس آنلاین خراسان رضوی، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اعتراض به روند برگزاری انتخابات سال دوم هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها این انتخابات را تحمیل شده از سوی برخی اعضا و بر خلاف رأی‌گیری استمزاجی هفته گذشته عنوان کرد.

شهناز رمارم در حاشیه سی‌وسومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد در جمع خبرنگاران، با اعتراض به روند انتخابات هیأت رئیسه و کمیسیون‌های شورا در سال دوم، اظهار کرد: بر طبق روال سال گذشته که قبل انتخابات هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها، اعضای شورا به منظور وحدت رویه و انسجام با هم می‌نشستند و استمزاج می‌کردند، امسال هم بر همان رویه تصمیم گرفته شد که بعد از جلسه صحن علنی هفته گذشته، همه اعضای بنشینند و برای وحدت نظر و اتفاق دیدگاه با هم نشستی داشته باشند.

وی ادامه داد: البته از قبل مصوب شده بود که در روز ۲۹ مرداد ماه به دلیل پایان یافتن سال اول شورا، اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها بر طبق آیین‌نامه رأی‌گیری به عمل آید و پیشنهاد رئیس شورا این بود که پیش از آن و در کم‌ترین فاصله تا این روز رأی‌گیری استمزاجی در این زمینه داشته باشیم، اما به دلیل اینکه برخی اعضای شورا گرفتاری داشتند و امکان این که نشستی با حضور همه ۱۴ نفری که در مشهد حاضر هستند برگزار شده و رأی‌گیری استمزاجی حاصل شود وجود نداشت، تصمیم گرفته شد این نشست در روز ۲۲ مرداد برگزار شود.

رمارم تصریح کرد: این نشست برگزار  شد و با توجه به این که پیش از آن برگه‌هایی برای نامزدی افراد در انتخابات توزیع شده بود و افراد برای سال جدید خواهان تغییراتی بودند و توانمندی‌های خود را شناخته و با شورا بیش‌تر آشنا شده بودند یا دلشان می‌خواست در کمیسیون‌های دیگری نقش‌آفرینی کنند، برگه‌ها را پر کرده بودند، برای نمونه رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری می‌خواست در کمیسیون خدمات‌شهری نیز عضو باشد تا در سرمایه‌گذاری‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود نقش‌آفرینی کند یا دوستان دیگری در کمیسیون‌های دیگر به همین صورت جابه‌جا شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از این که همه این افراد اعلام کردند که می‌خواهند به چه کمیسیون‌هایی بروند، برای سه کمیسیون بیش‌تر از ۵ نفر ثبت نام کرده بودند و رأی‌گیری برای اعضای آن کمیسیون‌ها برگزار و ثبت شد و همه اعضای حاضر در جلسه آن را امضا کردند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که «در دل این امضا، هیأت رئیسه هم بود»، بیان کرد : آقای حیدری اعلام کرده بودند که مایل نیستند کاندیدای ریاست شوند، آقای موحدی‌زاده هم مایل نبودند برای سال دوم نایب رئیس باشد، من هم دیگر نمی‌خواستم به عنوان منشی ثبت نام کنم با این وجود در آن جلسه اعضای شورا گفتند که نظر ما این است هیأت رئیسه کماکان به شکل قبلی باقی بمانند و به اتفاق آرا ۱۴ نفر حاضر به هیأت رئیسه قبلی رأی دادند.

وی افزود: با این وجود در کمیسیون‌ها یک تغییراتی ایجاد شد. برای نمونه در کمیسیون برنامه و بودجه یک نفر جابه‌جا شد، در کمیسیون خدمات شهری یک نفر جابه‌جا شد، در کمیسیون حقوقی جابه‌جایی داشتیم، در کمیسیون حمل‌ونقل دو نفر جابه‌جایی داشتیم و در کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس هم جابه‌جایی داشتیم و در واقع ۹۰ درصد اعضای کمیسیون‌ها به شکل قبلی بود و تنها ۱۰ درصد تغییرات داشتیم که همه آن را  امضا کردند.

رمارم عنوان کرد: بر خلاف آن توافقات در یکی دو روز گذشته صحبت‌هایی مبنی بر این که برخی از این نتیجه آرا راضی نیستند به وجود آمد و آن‌ها اعتراضاتی کردند که برخی کانال‌ها هم چیزهایی در این خصوص نوشته بودند.

وی با اشاره به این که «صبح امروز مجدداً جلسه‌ای برگزار شد»، گفت: در این جلسه که شهردار نیز در آن حاضر بودند، رئیس و چند نفر از اعضای شورا  پیشنهاد دادند که به ترکیب یک سال گذشته در کمیسیون‌ها برگردیم. این نظر مخالفینی هم داشت که می‌گفتند اگر قرار بود به ترکیب یک سال گذشته بازگردیم چرا فرم پرکردیم و دو ساعت برای آن نشست برگزار کرده و وقت گذاشتیم. تغییرات نیز آنچنانی هم در کمیسیون‌ها صورت نگرفته و این تغییرات لازمه کار است.

این عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که «رئیس شورا بر طرح این پیشنهاد تأکید داشتند»، گفت: این پیشنهاد از سوی برخی از اعضا مطرح و با نظر موافق آقای شهردار که در جلسه حضور داشتند نیز روبه‌رو شد و برخی مخالف بودند که اصلاً ضرورتی ندارد شهردار وارد این حوزه‌ها شود، این‌ها حوزه‌های شوراست و حتی به صورت مشورتی هم درست نیست که در جلسه شورا حضور پیدا کنند. با وجود این که ما با شهردار هماهنگیم، اما این که در حوزه وظایف شورا دخالت شود، همان‌قدر خوب نیست که اعضای شورا بخواهند در حوزه اجرایی دخالت کنند.

وی ادامه داد: دو سه نفر دیگر از اعضای شورا نیز نظراتی داشتند و برخی مانند دکتر مهدی‌نیا می‌گفتند حالا که رأی‌گیری استمزاجی انجام شده و تغییراتی انجام شده همان‌گونه بماند، اما افرادی مانند رئیس شورا و  دکتر شهریاری اصرار داشتند که به حالت قبل برگردیم و رأی‌گیری در این زمینه برگزار شود.

رمارم با اشاره به تغییراتی که در جلسه هفته گذشته انجام گرفته بود، یادآور شد: برای نمونه آقای اصولی در کمیسیون خدمات شهری حضور نداشتند، آقای نوروزی به کمیسیون خدمات شهری اضافه شده بودند، خانم گندمی به کمیسیون حقوقی و فرهنگی اضافه شده بودند. بنده در کمیسیون فرهنگی ثبت نام نکرده بودم و نمی‌خواستم در آن کمیسیون باشم و امسال می‌خواستم کمیسیون فرهنگی را به کسانی که مدعی فرهنگ هستند واگذار کنم و برای عضویت در کمیسیون برنامه و  بودجه رأی آورده بودم.

وی تصریح کرد: در پایان خرد جمعی مجدداً پیشنهاد آقای حیدری را پذیرفتند، اما از نظر من این پیشنهاد از طرف طیفی که نظرات خود را در شورا غالب می‌کنند، تحمیل شد. از نظر من این کار تحمیلی بود و شیوه درستی نبود و بر خلاف شیوه یک سال گذشته بود که وقتی به استمزاج و نظر جمعی می‌رسیدیم، حتی اگر مخالف نظر شخصی‌مان بود به آن تن داده و با کمال رغبت سکوت می‌کردیم، اما برخی حاضر نیستند هنگامی که یک نظر جمعی که مکتوب و امضا می‌شود به آن تن دهند و امروز پیشنهادی آوردند که همکاران من آن را پذیرفتند و به آن رأی دادند، اما من به شخصه این را حق خود می‌دانستم مردم را در جریان این روند بگذارم.

رمارم با تأکید بر این که «به این دلیل در انتخابات شرکت نکردم»، اضافه کرد: به نظر من هنگامی که چیزی رأی گیری و امضا شده است آیین نامه هم می‌گوید تا شش ماه نمی‌توانید رأی‌گیری کنند.   

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.