قدس انلاین : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: از بین 76 شهر استان خراسان رضوی موردی نیست که به شبکه3G و 4G متصل نباشند.

مجهز شدن تمام روستاهای استان به شبکه‌های 3G و 4G
محمدرضا خلیلی ظهر امروز در نشست خبری در مجتمع آبان اظهار کرد: زیرمجموعه وزارت ارتباطات در استان ما 6 اداره و سازمان قرار گرفته است. تقریبا حدود یک دهه است که نگاه به حوزه ICT تغییر پیدا کرده و توجه به این حوزه قطعا به عنوان موتور محرکه و پیشران توسعه شده است.
وی افزود: توجه به این حوزه آنقدر مهم است که دانشگاه‌هایی مانند استنفورد به این مقوله می‌پردازند و ارزش و خلق ثروت را به عنوان رتبه‌های 10 و 11 جهان قلمداد می‌کنند.
خلیلی عنوان کرد: در حال حاضر 20 برند تکنولوژی در دنیا که بالاترین تولید ناخالص داخلی را به حوزه ICTاختصاص پیدا کرده است. حوزه ICT بسیار حائز اهمیت بوده و کشور ما قریب به نیم دهه است که این بخش را مورد توجه قرار داده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی بیان کرد: از بین 76 شهرها استان خراسان رضوی موردی نیست که به شبکه   3G و 4G  متصل نباشند. 2005 روستا نیز دارای اینترنت4G  هستند و در این زمینه بیش از 13.5 برابر رشد را شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: کاهش ارتباط و شاخص‌های ارتباطی استان را نیز شاهد هستیم که با کمک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پروانه‌های این حوزه را صادر می‌کنند.
خلیلی تصریح کرد: کمیته سازماندهی دکل‌های مخابراتی را نیز در نظر گرفته‌ایم، قطعا در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نقش اساسی را در این کمیته ایفا می‌کند و دکل‌های مخابراتی داده شده به استان را مورد رصد قرار می‌دهد.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر وظیفه داریم زمینه را برای اپراتورها فراهم کنیم تا بتوانند توسعه لازم را در شهرها و روستاها داشته باشند. همچنین رسیدگی به مشکلات زیرساختی نیز در شهرستان‌ها، شورای مدیران، فرمانداران و مسئولان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی اضافه کرد: باجه‌های پست بانکی نیز در روستاها راه‌اندازی شده  و بحث مسائل خرده بانکی را توانستیم در روستاهای استان ایجاد کنیم.
خلیلی گفت: در بخش حمایت از کسب و کارهای نوپا فراتر از آن ظرفیت‌های زیرساختی ورود پیدا کردیم و تلاش ما بر این بوده که از کسب و کارهای نوپایی که در حوزه ICT شکل گرفته حمایت لازم را به عمل بیاوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.