حماس در بیانیه‌ای همزمان با چهل و نهمین سالروز آتش زدن مسجدالاقصی بر توانایی مقاومت برای آزادسازی فلسطین و قلب آن یعنی قدس و مسجدالاقصی تأکید کرد.

حماس: آزادسازی مسجدالاقصی جز با پرداخت بهای آن صورت نمی‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، حماس به مناسبت فرا رسیدن چهل و نهمین سالروز سوزاندن مسجدالاقصی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد آزادسازی فلسطین و مسجدالاقصی بهایی دارد که باید پرداخته شود.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی حماس، در بیانیه مذکور آمده است، «آزادسازی فلسطین و مقابله با توطئه‌ها و در رأس آن، "معامله قرن" نیاز به توحید صفوف دارد و کوتاه‌ترین راه برای آشتی ملی، تعهد به توافق ۲۰۱۱ قاهره، لغو فوری تحریم‌های تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه و تشکیل دولت وحدت ملی است که زمینه را برای برگزاری انتخابات ریاستی و شورای قانونگذاری فراهم کند.

حماس افزود: اصل نبرد ما با رژیم اشغالگر بر اساس هدفی اصیل یعنی آزادسازی فلسطین و قلب آن یعنی مقدسات اسلامی و مسیحی و در رأس همه اینها قدس و مسجدالاقصی است. آزادسازی مسجدالاقصی جز با پرداخت بهای این موضوع انجام نمی‌شود؛ حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی قادر به ادامه مبارزه برای آزادی‌سازی فلسطین و قدس و بازگشت آوارگان و نیز آزادی اسرا به علاوه ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس است.

در ادامه این بیانیه آمده است: راهپیمایی‌های بازگشت یکی از ابتکارات ملت ماست که هیچ کسی از آن شانه خالی نخواهد کرد، بر حمایت از ملتمان برای ادامه این مذاکرات تا رسیدن به اهداف و شکست محاصره تأکید می‌کنیم. مذاکرات در قاهره هم با هدف شکست محاصره غزه و توقف حملات به ملت محاصره شده ما صورت گرفت.

حماس سپس به تمامی فلسطینی‌های مدافع مسجدالاقصی در قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و شهدا و مجروحان راهپیمایی‌های بازگشت درود فرستاد؛ شهدا و مجروحانی که بویژه در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی (۱۴ می ۲۰۱۸/ ۲۴ اردیبهشت ۹۷) تعداد آنها بالا بود (بیش از ۶۰ شهید و ۲۶۰۰ زخمی) .

روز ۳۱ مرداد ۱۳۴۸ برابر ۲۱ اوت ۱۹۶۹ «مسجد الاقصی»، اولین قبله مسلمانان جهان و یکی از مقدس‌ترین مکان‌های مورد احترام ادیان آسمانی، توسط صهیونیست‌های تندرو به آتش کشیده شد و خسارات قابل توجهی به آن وارد آمد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.