مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: دو هزار زوج در این استان متقاضی فرزندخوانده هستند اما یکی از مشکلات در این زمینه آن است که حدود 90 درصد این کودکان بدسرپرست هستند لذا سپردن آنها به خانواده های متقاضی فرزند مشکل بوده و مسائل قضایی و حقوقی دارد.

دو هزار زوج خراسانی متقاضی فرزندخوانده هستند

حمیدرضا پوریوسف روز دوشنبه در آستانه هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: با این وجود امسال شرایط فرزندخواندگی کوتاهتر و سهلتر می شود. هم اکنون 95 مرکز شبه خانواده در کنار دو مرکز دولتی و حاکمیتی در خراسان رضوی دو هزار و 100 کودک بدسرپرست و بی سرپرست را نگهداری می کنند.

* 27 هزار و 592 فرصت شغلی
مدیر اجتماعی اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در این نشست مطبوعاتی گفت: برای امسال 110 هزار فرصت شغلی در استان هدفگذاری شد که تاکنون 27 هزار و 592 مورد آن محقق شده است.
محمود حکمتی پور افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 669 درخواست شکایت کارگر و کارفرما در خراسان رضوی ثبت شده در حالی که پارسال در همین مدت چهار هزار و 524 شکایت صورت گرفته بود.
وی گفت: همچنین 58 هزار کارگر ساختمانی در سطح خراسان رضوی بیمه شده اند که با افراد زیرمجموعه خود جمعیتی 140 هزار نفری را تشکیل می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.