کتاب «گفتمان اخلاق جهانی در تعالیم رضوی» به همت گروه اخلاق و تربیت اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به سه زبان منتشر شد.

کتاب «گفتمان اخلاق جهانی در تعالیم رضوی» به سه زبان منتشر شد

به گزارش قدس انلاین خراسان رضوی ،  کتاب «گفتمان اخلاق جهانی در تعالیم رضوی» سال گذشته به مناسبت انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با موضوع اخلاق جهانی توسط حجت الاسلام و المسلمین رضا وطن دوست مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نگاشته شده و با توجه به استقبال زیاد به تازگی به دو زبان انگلیسی و عربی نیز ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
فرایند جهانی شدن زندگی بشر که امروزه دهکده جهانی خوانده می‌شود، الزامات مخصوص به خود دارد که همزیستی مسالمت‌آمیز و دور از هرگونه خیانت از جمله این الزامات است، اما با وجود گرایش‌ها و فرهنگ‌های متفاوت، این نوع زندگی دشوار یا ناممکن است.
کتاب «گفتمان اخلاق جهانی در تعالیم رضوی» که بیانگر ارزش‌های مشترک میان تمام ادیان و انسان‌هاست، کوشیده است این ارزش‌ها را با رویکرد اخلاق جهانی و با محوریت آموزه‌های امام رضا(ع) تبیین و به جامعه بشری تقدیم کند.
این اثر با مقدمه حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی آغاز می‌شود. در مقدمه یاد شده از تقدس سرزمین و زائرانی که عاشقانه و عارفانه به سوی این مضجع شریف شتافته‌اند سخن به میان آمده، همچنین فضائل و کمالات امام هشتم (علیه السلام) و مختصری از زندگانی آن امام همام از دیگر موضوعات این اثر است.
این کتاب شامل چهار فصل است؛ فصل نخست با عنوان کلیات و مفاهیم دارای چهار گفتار است. فصل دوم با عنوان اصول و مبانی اخلاق جهانی به هفت گفتار تقسیم شده است. محتوای فصل سوم کتاب با عنوان منطق نظری و عملی امام رضا(ع) با رویکرد جهانی در شانزده گفتار گردآوری شده است. نگارنده فصل پایانی را به عنوان فرجام سخن به منشور اخلاق جهانی از منظر امام رضا(ع) اختصاص داده است.
برای نگارش کتاب «گفتمان اخلاق جهانی در تعالیم رضوی» از ۱۰۸ کتاب و نشریه بهره برده شده است. این کتاب در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در قطع رقعی، با ویرایش محمود نظری پور به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.