رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی، دلایل مسئولان رده بالا برای درمان در خارج از کشور را تایید نکرد و گفت: درمان مسئولان در خارج از کشور، توجیه ندارد.

عمده مشکلات پزشکان مربوط به ساختار بیمه ای و روابط مالی است

به گزارش قدس آنلاین، محمد رئیس زاده روز دوشنبه در نشست خبری به تشریح وضعیت حوزه سلامت، جامعه پزشکی و اقدامات بسیج جامعه پزشکی پرداخت و افزود: جامعه پزشکی ما یک جامعه برجسته و ممتاز و همچنین خوشنام در جهان است و باید قدر بدانیم.

وی با عنوان این مطلب که خدشه دار شدن جایگاه پزشکی در کشور نشات گرفته از ساختار حاکم بر سازمان های بیمه گر است، گفت: عمده مشکلات پزشکان مربوط به ساختار بیمه ای و روابط مالی است و تا زمانی که این مشکلات حل نشود، جایگاه پزشکی مستحکم نخواهد شد.

رئیس زاده تاکید کرد: ساختار بیمه ای سالم و نظارت های شفاف بر عملکرد جامعه پزشکی، باعث خواهد شد حجم تخلفات در این حوزه به حداقل برسد.

وی با اذعان به این مطلب که نمی گویم کارانه های چند صد میلیونی در پزشکی نداریم، افزود: نباید این موضوع را به همه پزشکان تعمیم داد، زیرا در یک مرکز درمانی که بنده حضور دارم، میانگین کارانه پزشکان بین ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان در ماه است.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه پزشکی ایران در مرز دانش دنیا حرکت می کند، تصریح کرد: تا سال ۶۵ در بعضی شهرهای کشور حتی یک پزشک عمومی نداشتیم اما حالا به نقطه ای رسیده ایم که بیماران از سایر کشورها برای درمان به ایران می آیند و شبکه بهداشت ما به عنوان الگو در دنیا شناخته می شود.

وی افزود: نباید اجازه بدهیم روح ناامیدی در جامعه حاکم شود.

رئیس زاده در ادامه به برنامه ها و اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: عمده کارهای ما خدمات رسانی به مردم مناطق محروم کشور است و به عنوان پل ارتباطی برای استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در مناطق محروم عمل می کند.

وی، تغییر نگرش در ارائه خدمات بسیج جامعه پزشکی را مورد تاکید قرار داد و افزود: می خواهیم از خدمات درمانی صرف به موضوع پیشگیری و بهداشت روی بیاوریم و از همین رو، در قالب طرح شهید دکتر رهنمون، تیم های ما به صورت ثابت در مناطق محروم مستقر خواهند شد.

رئیس زاده گفت: تا الان ۵۰۰ تیم شهید رهنمون با رویکرد جدید تشکیل شده و به صورت ثابت و مستمر در مناطق محروم حاضر می شوند. بطوریکه حداقل هر ماه یک بار به مناطق ماموریتی خودشان رفته و شاخص های سلامت را مورد بررسی قرار می دهند.

به گفته وی، تا کنون ۲۵۰۰ نوبت اعزام تیم های شهید رهنمون را داشته ایم.

رئیس زاده از اعزام ۱۰۰ تیم شهید رهنمون همزمان با هفته دفاع مقدس به مناطق مختلف تهران بزرگ خبر داد و افزود: در هفته دفاع مقدس، ویزیت رایگان را خواهیم داشت.

وی، به موضوع قرارگاه جهادی سلامت که وزیر بهداشت نیز با تشکیل آن موافقت کرده است، اشاره کرد و گفت: متاسفانه این قرارگاه هنوز تشکیل نشده است.

رئیس زاده توضیح داد: قرار است این قرارگاه، فعالیت همه نهادها و سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت را سازمان دهی کند تا از این طریق شاهد ارتقای شاخص های سلامت در کشور باشیم. زیرا، عمده فعالیت های جهادی که در حال حاضر انجام می شود، مقرون به صرفه نبوده و درمان محور و تبلیغاتی هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در ادامه به وضعیت حوزه سلامت در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: با تلاش ها و اقداماتی که مسئولان وزارت بهداشت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی انجام می دهند، قطعا در تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مردم، کمتر دچار مشکل خواهیم شد.

وی در عین حال، بر حمایت از تولیدات داخلی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی، بهتر است جامعه پزشکی به سمت درمان های کم هزینه گرایش پیدا کنند، البته مشروط بر اینکه سلامت بیمار آسیب نبیند.

رئیس زاده ادامه داد: جامعه پزشکی از هزینه تراشی خودداری کند تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی همچنین، با انتقاد از درمان های فانتزی و القایی در جامعه، گفت: ما کشوری نیستیم که بخواهیم این نوع درمان ها را بپذیریم. زیرا، چنین درمانی هایی، ارز بری بالایی برای کشور به همراه دارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی، در واکنش به درمان مسئولان در خارج از کشور، افزود: درمان مسئولان در خارج از کشور را به هیچ عنوان تایید نمی کنیم. زیرا، امکان همه درمان ها در کشور فراهم است.

وی ادامه داد: مسئولان رده بالای کشور باید خیلی بیشتر از مردم عادی این قبیل مسائل را رعایت کنند و رفتن به خارج از کشور، توجیه پذیر نیست و ادعاهای آنها را قبول نداریم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.