مرکز تخصصی مطالعات وقف در دانشگاه علوم اسلامی رضوی وابسته به آستان قدس تاسیس شد.

 ایجاد مرکز تخصصی مطالعات وقف در دانشگاه علوم اسلامی رضوی

به گزارش قدس انلاین خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری رئیس مرکز تخصصی مطالعات وقف دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت : مرکز تخصصی مطالعات وقف دانشگاه علوم اسلامی رضوی با تاکید تولیت آستان قدس رضوی در این دانشگاه تاسیس شد.

وی ادامه داد: طبق اساسنامه این مرکز تخصصی متشکل از شورای سیاستگذاری و سه کمیته تخصصی نظیر کمیته پژوهشی وقف، کمیته آموزشی وقف و کمیته مشاور وقف است که در آینده‌ای نزدیک، اعضای شورای سیاست گذاری و کمیته‌های تخصصی مرکز وقف مشخص خواهند شد.

اصغری به وظایف کمیته‌های تخصصی مرکز مطالعات وقف اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف کمیته پژوهشی وقف تدوین دانشنامه وقف و انتشار مجله علمی- پژوهشی وقف است و علاوه بر آن برگزاری همایش‌های علمی و بین المللی از دیگر وظایف این کمیته تخصصی به شمار می‌رود.

وی یکی از رسالت‌های کمیته آموزشی وقف را طراحی رشته‌های مرتبط با وقف بیان کرد و افزود: طراحی رشته‌های وقف همچون مدیریت وقف، اقتصاد وقف، وقف مقارن، فقه وقف و حقوق وقف یکی از وظایف این کمیته تخصصی است، علاوه بر آن برگزاری کلاس‌های کوتاه مدت برای نهادهای وقفی، موقوفاتی و اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله وظایف اختصاصی کمیته آموزشی مرکز مطالعات تخصصی وقف دانشگاه علوم اسلامی رضوی به حساب می‌آید.

وی درباره کمیته تخصصی مشاوره وقف مرکز تخصصی مطالعات وقف دانشگاه علوم اسلامی عنوان کرد: تاسیس کلینیک مشاوره وقف، طراحی سایت مشاوره وقف به دو زبان فارسی و عربی از جمله وظایف این کمیته تخصصی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای راه‌اندازی مرکز تخصصی مطالعات وقف، در قالب پروژه‌های علمی-پژوهشی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری رشته حقوق بهره‌گیری کرده است.

اصغری با تاکید بر اینکه در راستای توسعه و ارتقای مرکز تخصصی مطالعات وقف دانشگاه علوم اسلامی رضوی با نهادهای وقفی استان همکار خواهیم داشت، تصریح کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در قالب این مرکز کلاس‌های تربیت نیرو را برای برطرف کردن نیازهای آموزشی، پژوهشی و مشاوره نهادهای مرتبط برگزار خواهد کرد تا تامل بیش از پیش صورت گیرد.

منبع:آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.