قدس آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: همه اعتبارات اختصاص یافته به حوزه میراث فرهنگی در این استان، پارسال، جذب شده است.

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات میراث فرهنگی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین اباالفضل مکرمی فر گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبارات، پارسال به حوزه میراث فرهنگی خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۵ میلیارد از این اعتبارات نقدی بود گفت: همه این اعتبارات تا کنون به طور ۱۰۰ درصد جذب شده است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: سال مالی ۹۶ در بخش اعتبارات نقدی ۳۱ تیر ۹۷ پایان یافته و در بخش اسناد خزانه شهریور امسال به پایان می رسد. مکرمی فر گفت: در سال مالی ۹۶ اعتبارات استانی تملک دارایی برای حوزه میراث فرهنگی ۵۰۵ میلیارد ریال بود که ۲۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته که ۱۱۵ میلیارد نقدی و مابقی اسناد خزانه بوده است. وی افزود: همچنین اعتبارات ملی تملک دارایی ۱۵۴ میلیارد ریال بود که ۸۵ میلیارد ریال آن اعتبار نقدی و بقیه اسناد خزانه بوده است. مکرمی فر درباره اعتبارات هزینه ای نیز گفت: اعتبارات استانی هزینه ای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز ۱۰۱ میلیارد ریال بوده که ۱۰۰ درصد آن جذب شده است.

وی افزود: همچنین اعتبارات ملی هزینه ای ۳۴ میلیارد ریال بوده که کل آن جذب شده است. مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریور امسال ۱۰۰ درصد اعتبارات اسناد خزانه استان نیز جذب شود. مکرمی فر گفت: با توجه به فعالیت نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی، طرحی و تعرفه ای، اعتبارات ملی و استانی جوابگوی پرداخت های کارکنان نیست و معمولا با کمبود اعتبار مواجهیم. هزار و ۴۵۰ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شده اند. همچنین این استان با برخورداری از هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست این حوزه را در کشور دارد. هم اکنون ۲۰ هزار هنرمند در ۹۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.