پیشرفت روابط بازرگانی کشور ما با کشورهای دیگر نیازمند الزامات و مجوزهایی است که مهم‌ترین آن‌ها کارت بازرگانی است.

تاثیرات کارت بازرگانی در اقتصاد کشور

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی صادق در مورد کارت‌های بازرگانی بیان کرد: برای انجام روابط بازرگانی بین ایران و کشورهای دیگر یک سری الزامات و مجوزهایی نیاز است که یکی از مهمترین آن‌ها کارت بازرگانی است کارت بازرگانی در واقع رصد کننده‌ی فرد صادر کننده و کالای صادر شده است.

وی در رابطه با تاثیرات کارت بازرگانی در اقتصاد کشور ادامه داد: ما شاهد این هستیم که بعد از صدور کارت بازرگانی نظارت بر روند صادرات کشور بیشتر شده است و هم چنین توانسته ایم بسیاری از شرکت‌ها و برندهای خود را در کشورهای دنیا ثبت کنیم.

این کارشناس اقتصادی وضعیت صادرات کشور در صورت نبودن کارت بازرگانی را اینگونه توصیف کرد: اگر این کارت‌ها در دست بازرگانان وجود نداشته باشد ضمن مشخص نبودن میزان صادرات کالا، میزان درآمد ارزی کشور نیز غیر قابل محاسبه خواهد بود و هیچ نظارتی بر این امر وجود نخواهد داشت و صادرات کشور به طور کامل از کنترل دولت خارج می‌شود.

صادق در رابطه با الزاماتی برای پیشرفت صادرات کشور خاطر نشان کرد: اگر دولت مردان ما خواهان تجارت بین کشورهای بیشتر هستند باید به وسیله این کارت محدودیت‌های کار صادر کنندگان را کمتر کند و تحصیلاتی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی در انتها افزود: بهترین خبری که می‌تواند حال ما مردم را بهتر کند خبر پیشرفت صادرات و افزایش مقاصد صادراتی در دنیا است.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.