مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: با توجه به خطر انتشار بیماری تب کریمه کنگو ، قربانی دام ها در کشتارگاه های استان صورت می‌گیرد.

قربانی دام‌های عید قربان درکشتارگاه‌های استان یزد انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، دکتر علی اکبر حدادزاده گفت : عید سعید قربان در کنار آنکه می‌تواند فرصتی خوب برای اجرای سنت حسنه قربانی باشد ؛ در صورت عدم رعایت بهداشت می تواند تهدید جدی برای سلامت مردم باشد .

وی تصریح کرد : برای پیشگیری از بروز بیماری و ایجاد مشکلات ، جلسات بین بخشی و  هماهنگی‌های لازم توسط اداره دامپزشکی صورت گرفته و تمامی کشتارگاه های استان از ساعت ۶ لغایت ۱۳ روز عید قربان باز  است و و دام با نرخ مصوب و شرایط بهداشتی در اختیار  شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود : با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری، وسایل ایاب و ذهاب برای تردد راحت مردم از دروازه قرآن به سمت کشتارگاه یزد واقع در جاده طبس و از میدان شهدای محراب به سمت کشتارگاه معین دام در شهرستان مهریز به طور رایگان مهیاست.

حدادزاده گفت : از جمله تمهیدات اندیشیده شده ، حضور ناظرین شرعی و بهداشتی در کشتارگاه‌های سراسر استان برای نظارت شرعی و بهداشتی می‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: با توجه به فصل گرما و فعال بودن کنه‌های ناقل بیماری تب کریمه کنگو، در صورت عدم دقت در خرید دام از مراکز غیر مطمئن این بیماری می تواند خطر جدی برای سلامت مردم باشد .

نامبرده به مردم توصیه کرد : رعایت بهداشت فردی حین کشتار ، از جمله عدم تماس بدن با خون دام ، نگذاشتن چاقو در دهان و ...و همچنین رعایت پیش سرد گذاری بعد از کشتار دام در دمای۰تا ۴ درجه سانتیگراد و استفاده از دستکش برای خرد کردن گوشت دارای اهمیت فوق العاده‌ای است.

این مقام مسئول به مردم توصیه کرد: با توجه به آنکه تماس سایر حیوانات با خون و فضولات دام می تواند باعث آلودگی و تکثیر بیماری شود ؛ معابر عمومی را به خونابه دام آلوده نکنند و فضولات دام را در مکان مطمئن دفن نمایند.

حدادزاده گفت : اداره کل دامپزشکی استان یزد و کلیه شبکه ها در روز عید قربان دایر و آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به سؤالات مردم به صورت حضوری یا از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ می‌باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.