رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تحقق آشتی ملی مستلزم لغو تمامی مجازات های اعمال شده تشکیلات خودگردان بر نوار غزه است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اسماعیل هنیه امروز جمعه در خطبه های نماز عید سعید قربان اظهار داشت که اوضاع کنونی فلسطین، منطقه و جهان متضمن خیر و برکت های زیادی برای ملت فلسطین است و به رغم تمامی توطئه ها عید بشارت های زیادی برای این ملت دارد و ما اکنون شاهد مرگ تدریجی خطرناک ترین هجمه علیه مسئله فلسطین یعنی معامله قرن هستیم.

هنیه افزود که ما امروز با وضعیت جدیدی در مورد محاصره 13 ساله غزه مواجه هستیم و غزه در تمامی زمینه ها قدرت یافته است.

وی تاکید کرد که ملت فلسطین معامله قرن را به شکست کشاند و مسیر مذاکرات سازش به بن بست رسید و فلسطینیان دیگر در بند معاهده اسلو که تنها همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی از آن باقی مانده است، نیستند و ما از تشکیلات خودگردان می خواهیم دست از همکاری با دشمن در کرانه باختری و قدس و تعقیب و بازداشت مبارزان فلسطینی بردارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که تحرکات و مذاکراتی تحت نظارت مصر و طرف های بین المللی در جریان است و هیئت حماس مسائل داخلی را به منظور دست یابی به موضع و رویکردی مشترک و جامع در رابطه با آشتی ملی بررسی کرده است.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که هیئت حماس همچنین گفتگوها و دیدارهایی نیز با برادران مصری در مورد مسئله آتش بس در غزه و لغو محاصره این باریکه داشته است.

هنیه خاطر نشان کرد که هیئت حماس و دیگر گروه های فلسطینی پرونده آشتی ملی را در قاهره بررسی کردند و لازمه تحقق این پرونده لغو مجازات های اعمال شده بر نوار غزه و اجرای توافقنامه آشتی ملی در سال 2011، تشکیل دولت وحدت ملی و شورای ملی یکپارچه و برگزاری انتخابات سراسری با مشارکت تمامی فلسطینیان در داخل و خارج است.

وی خطاب به اسرای فلسطینی تصریح کرد که ما با تمام توان در تلاش برای آزادی شما از زندان رژیم صهیونیستی هستیم و هرگز شما را از یاد نمی بریم و مقاومت فلسطین که قبلا توانسته اسرا را از زندان آزاد کند، مجددا قادر به تکرار این کار خواهد بود.

اسماعیل هنیه اظهار داشت که ما به سمت لغو محاصره ظالمانه باریکه غزه پیش می رویم و این نتیجه پایداری و مقاومت ملت فلسطین است و هرگونه تغییر در وضعیت این باریکه و حل بحران های انسانی آن نباید بهای سیاسی در پی داشته باشد، بلکه باید از طریق اجماع ملی فلسطینیان و با حمایت کشورهای عربی انجام گیرد و بهترین ضامن برای آن قطعا مقاومت است.

هنیه تاکید کرد که تلاش های کنونی ما برای لغو محاصره ظالمانه باریکه غزه است و این مسئله ارتباطی به معامله قرن یا جداسازی غزه و کرانه باختری ندارد و ما هرگز از مقاومت و اصول ملی خود دست نمی کشیم.

وی عنوان کرد که ما در آستانه برچیدن محاصره ظالمانه نوار غزه قرار داریم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.