دادگاه قانون اساسی مالی پیروزی «ابراهیم ابوبکر کیتا» برای دومین دوره متوالی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تأیید کرد.

دادگاه قانون اساسی «مالی» پیروزی «ابراهیم کیتا» در انتخابات را تأیید کرد

به گزارش قدس آنلاین،  «مناسا دانیوکو» رئیس دادگاه قانون اساسی روز دوشنبه (دیروز) پیروزی ابراهیم کیتا (۷۳ ساله) در انتخابات ریاست‌جمهوری با کسب ۶۷.۱۶ درصد آراء را تأیید کرد.

در جلسه دادگاه قانون اساسی که به طور مستقیم از تلویزیون رسمی مالی پخش شد، هر گونه اعتراض نامزد معارضان به نتایج انتخابات به دلیل نبودن ادله کافی رد شد.

«سومایلا سیسی» وزیر سابق دارایی و نامزد معارضان در این انتخابات نیز ۳۲.۸۴ درصد آراء را کسب کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از تأیید پیروزی کیتا در این انتخابات، وی طی سخنانی ضمن درخواست کمک از سومایلا سیسی گفت : «مالی باید به همه فرزندان خود تکیه کند.»

سیسی با وجود اینکه در دور نخست انتخابات نتایج را پذیرفته بود اما در دور دوم قاطعانه با نتایج انتخابات مخالفت کرده و گفته بود که در این انتخابات تقلب شده است.

کیتا چهارم سپتامبر برای تصدی دومین دور ریاست‌جمهوری خود سوگند یاد می‌کند در حالیکه مأموریت دشوار احیای توافق صلح امضا شده در سال ۲۰۱۵ با شورشیان را در پیش دارد.

مالی با وجود گذشت پنج سال از اقدامات نظامی با مشارکت فرانسه علیه گروه‌های تروریستی، همچنان با تهدیدات تروریستی مواجه است.

طی ماه‌های گذشته بیش از یکصد نفر از جمله شمار زیادی از غیرنظامیان در مرز مالی و نیجر کشته شده‌اند.

نبردهای این منطقه به طور خاص بین عناصر مسلح وابسته به داعش با دو گروه مسلح طوارق (شورشیان آبی‌پوش) حامی ارتش ملی و نظامیان فرانسه است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.