4 کشتارگاه، بازار دام و موسسه خیریه در مشهد در روز عید سعید قربان برای تهیه و ذبح شرعی دام به ویژه گوسفند در نظر گرفته شده است.

وجود 4 مرکز تهیه و کشتار دام در روز عید قربان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین خداسان رضوی، دکتر احمد شریعتی گفت: بازار دام مهد توس، واقع در جاده فریمان و بازار دام عسکریه، در جاده قدیم قوچان، برای تهیه و ذبح دام در نظر گرفته شده است. وجود ۴ مرکز تهیه و کشتار دام در روز عید قربان در مشهد

وی افزود: همچنین مؤسسه صنعتی گوشت مشهد، واقع در کیلومتر ۲۰ جاده مشهد به فریمان و آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش، در میدان شهید فهمیده به سمت میدان قائم (عج) از دیگر مراکز تهیه و ذبح دام در عید قربان است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ذبح شرعی گوسفند و انواع دام در همه این کشتارگاه ها، بازارهای دام و موسسات خیریه، رایگان است.

شریعتی افزود: برای تامین هزینه‌های جانبی مانند قطعه کردن، بسته بندی گوشت و سایر موارد، پوست دام ذبح شده در اختیار کشتارگاه قرار می گیرد.

وی گفت: تهیه و ذبح دام در  بیشتر این مراکز از ۵ صبح، روز عید سعید قربان تا آخر وقت همچنان ادامه دارد. شریعتی افزود: کشتارگاه صنعتی مشهد در روز عید قربان فقط تا ساعت ۱۲ ظهر پذیرش برای ذبح دام انجام می دهد. وی گفت: مردم بعد از این ساعت به کشتارگاه صنعتی مشهد برای تهیه و ذبح گوسفند مراجعه نکنند تا دچار مشکل نشوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.