اکسل ویتسل و مارکو رویس در اولین دیدار رسمی دورتموند در دوران سرمربی‌گری لوسین فاور، تیم‌شان را از یک ناکامی بزرگ نجات دادند.

فرار دورتموند از یک ناکامی بزرگ

به گزارش قدس آنلاین، دیروز در اولین دور جام حذفی آلمان، بوروسیا دورتموند به مصاف تیم دسته‌دومی گرویترفورت رفت و به سختی و با درخشش ستاره‌ی تازه‌وارد بلژیکی و ملی‌پوش باسابقه‌ی آلمانی‌اش موفق شد بر این تیم پیروز شده و به مرحله‌ی دوم جام حذفی راه پیدا کند.


در جریان پیروزی ۲-۱ دورتموند که بعد از دو وقت اضافه بدست آمد، ویتسل سی ثانیه قبل از به پایان رسیدن وقت قانونی بازی در دقیقه‌ی نود بعلاوه‌ی پنج گل تساوی دورتموند را به ثمر رساند تا زردپوشان ایالت وستفالیا از شکستی تلخ بگریزند. مارکو رویس هم چهار ثانیه پیش از پایان دو وقت اضافه در دقیقه‌ی صد و بیستم گل پیروزی بخش دورتموند را به ثمر رساند تا زردپوشان صعود به مرحله‌ی بعدی را جشن بگیرند.


شش روز پیش از شروع فصل جدید بوندس‌لیگا و اولین بازی دورتموند در مقابل لایپزیش، مشخص شد که بزرگترین مشکل دورتموند عدم وجود یک سانترفوروارد واقعی است. دورتموند با نداشتن یک مهاجم کلاسیک در زمان حمله بُرندگی لازم را ندارد و مارکو رویس که قاعدتاً باید این وظیفه را به دوش می‌کشید، نمایش قابل قبولی نداشت.


دورتموند از ابتدا با توماس دلینی، عبدو دیالو و ماریوس ولف به میدان رفته بود که همه بازیکنان تازه‌وارد به این تیم هستند. اکسل ویتسل بلژیکی هم در دقیقه‌ی ۷۴ به میدان آمد تا به نجات‌دهنده‌ی دورتموند تبدیل شود. لوسین فاور سرمربی دورتموند به دلیل در اختیار نداشتن یک مهاجم کلاسیک ترجیح داده بود در خط حمله از ترکیبی چهارنفره استفاده کند، دو هافبک تهاجمی که ولف و کریستین پولیشیچ در کنار آنها نقش وینگر را بازی می‌کردند. دو هافبک تهاجمی دورتموند هم بیشتر رویس و ماریو گوتزه بودند. گوتزه‌ای که در بازی دیروز نقش شماره‌ی ۹ کاذب را ایفا می‌کرد.


با وجود تلاشهای بسیار دورتموند برای پشت سر گذاشتن یک فصل انتقالات موفق، بازی دیروز نشان داد این تیم همچنان کاستی‌هایی دارد. باید دید لوسین فاور، سرمربی جدید فرانسوی دورتموند تا شش روز باقی مانده به شروع رقابتهای بوندس‌لیگا برای استفاده‌ی هر چه بهتر از بازیکنان در اختیارش، چه تمهیداتی خواهد جست.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.