مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طبق آمار موجود از سال ۹۲ تا سال ۹۵ مراکز فرهنگی، هنری و قرانی رشد ۶۶ درصدی داشته است.

رشد ۶۶ درصدی مراکز فرهنگی هنری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،جعفرمروارید مدیرکل ارشاد خراسان رضوی گفت: طبق آمار موجود در بازه زمانی سال ٩٢ تا خرداد ٩٥، مراکز فرهنگی، هنری و قرآنی ۶۶ درصد رشد داشته است و رشد در نگارخانه ٤٢ درصد، سالن‌های سینما ۲۰ درصد، تعداد سینماها ١٢ درصد، تعداد سالن فعال سینما ٢٩ درصد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ٢١ درصد و ادارات تازه تاسیس یافته ۲۱ درصد بوده است.

وی افزود: تماشاگر سینما ۸ برابر، نمایش‌های اجرا شده ٧ برابر، عناوین کتب چاپ شده ۴ و شمارگان کتب ٢ برابر شدند وسامانه‌های الکترونیکی  که یکی از اهداف دولت است، ١٠٦ درصد رشد داشته است و همچنین برنامه‌های آموزشی قرآن نیز ۴.۵ و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی ٤ برابر شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در بحث فرهنگی اجرای تابستانه کتاب ٩٧ را داریم که با مشارکت بیش از ١٠٠ کتابفروشی در استان برگزار می‌شود که این طرح به منظور حمایت از مسئله کتابخوانی، مولفین و مترجمین است که تخفیفاتی را برای مترجمان و کتاب‌های تالیف شده دارد.

مروارید تصریح کرد:در حاشیه این بحث کارگاه‌های آموزشی باشگاه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان تشکیل خواهد شد و شب‌های شعر به مناسبت بزرگداشت هفته دولت و یادبود شهیدان رجایی و باهنر در شهرستان‌های استان برگزار می شود که البته شب‌های شعر ادواری است اما این هفته به یادبود شهیدان رجایی و باهنر اختصاص دارد.

وی گفت: در بخش‌های هنری نیز اجرای تئاتر در سطح شهر و استان را داریم که اکنون ۱۰ تئاتر هر شب در سطح مشهد اجرا می‌شود و همچنین دو دستگاه سینما سیار در مشهد و سه دستگاه در شهرستان‌های نیشابور، تربت‌حیدریه و گناباد نیز به منظور توزیع عادلانه امکانات و بهره‌برداری از امکانات سینمایی راه‌اندازی شده که در حال توسعه است.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مجموع عوامل فرهنگی، فضای شهری و اقتصادی، فضای نشاط ‌آوری را فراهم می‌کند و ما حمایت، هدایت و نظارت را در فعالیت‌های فرهنگی هنری داریم وتلاش کرده ایم تا از نگاه‌های جوان و ابتکاری در فضای اجتماعی شهر حمایت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.