بیش از ۲ میلیون زائر بیت الله الحرام دوشنبه شب پس از عرفات، راهی مزدلفه شدند تا ضمن راز و نیاز با خدا در مشعر الحرام، نماز مغرب و عشاء را در آنجا اقامه کنند.

حجاج بیت الله الحرام پس از عرفات راهی مزدلفه شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حجاج در این مکان، سنگریزه هایی را جمع می کنند تا از آنها در مراسم رمی جمره طی سه شنبه استفاده کنند.

در این مراسم بیش از ۲ میلیون زائر خانه خدا در فضایی معنوی و مملو از ایمان، تواضع و عشق به خداوند در مزدلفه جمع می شوند تا طلب عفو و مغفرت از درگاه خداوند کنند تا حج شان مقبول درگاه الهی قرار گیرد و از گناهان شان پاک شوند.

وقوف در عرفه بزرگترین رکن حج است و در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده است که خداوند متعال در برابر ملائکه به این تکبیر و لبیک گفتن و توبه و انابه بندگانش افتخار و مباهات می کند.

پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی (ص) ۱۴۰۰ سال پیش خطبه وداع خود را بر فراز کوه رحمت در بلندترین نقطه عرفات به جای آورد و اتمام نعمت و اکمال دین را برای امتش اعلام کرد.

حجاج پس از رمی جمره، مراسم قربانی را به جای آورده و سرهایشان را می تراشند یا کوتاه می کنند و برای طواف در اطراف کعبه مقدس، به سمت مکه به راه می افتند و سپس دوباره برای شرکت در مراسم ایام تشریق و رمی جمرات به منا باز می گردند.

پس از اتمام این مراسم سه یا دو روزه، حجاج راهی مکه مکرمه می شوند تا آخرین طواف خود را انجام داده و مراسم حج را به پایان برسانند.

بر اساس آمار و ارقام اعلام شده، امسال بیش از ۲ میلیون مسلمان راهی مکه مکرمه شده اند تا پنجمین رکن بزرگ دین آسمانی اسلام را به جا بیاورند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.