یک روزنامه فلسطینی به نقل از منابع آگاه درباره زمان احتمالی طرح موسوم به «معامله قرن» خبر داد.

روزنامه فلسطینی زمان احتمالی اعلام معامله قرن را اعلام کرد

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «القدس» اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا احتمالا در سخنرانی مجمع‌عمومی سازمان ملل طرح خود برای فلسطین و اسرائیل را اعلام خواهد کرد.

القدس به نقل از برخی منابع اعلام کرد تیم‌ آمریکایی ویژه «عملیات صلح» که متشکل از «جرد کوشنر» فرستاده و داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «جیسون گرینبلت» دیگر فرستاده ترامپ، «نیلی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل و ««دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی است، در حال آماده کردن شرایط برای اعلام جزئیات طرح موسوم به «معامله قرن» طی سخنرانی آینده ترامپ در هفتاد و سومین دوره مجمع عمومی سازمان ملل است.

هفتاد و سومین دوره مجمع عمومی سازمان ملل از 18 سپتامبر تا پنج اکتبر (27 شهریور تا 13 مهر 1397) در نیویورک برگزار خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است ، مشخص نیست که اعلام جزئیات معامله قرن در قالب یک بیانیه باشد یا خلال کنفرانس مطبوعاتی مشترک تیم ترامپ. اما بعید است که خود رئیس‌جمهور آمریکا این طرح را در برابر مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کند اما ترامپ ترجیح می‌دهد در سخنرانی خود به این طرح اشاراتی داشته باشد به این صورت که بر تلاش دولتش برای صلح فلسطینی-اسرائیلی متمرکز شود و بگوید دو طرف یا باید با این طرح همراه شوند یا آن را ترک کنند . وی همچنین قصد دارد اعلام کند اگر دولت وی موفق به برقراری این صلح نشود هیچ کدام از دولت‌های آینده آمریکا نیز نخواهند توانست این کار را انجام دهند.

القدس در ادامه نوشت، بسیاری از کارشناسان معتقدند دونالد ترامپ بسیاری از شور خود برای به سرانجام رساندن طرح موسوم به معامله قرن را از دست داده است.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

به نظر می‌رسد این خبر از خروجی روزنامه القدس حذف شده و دیگر رسانه‌های فلسطینی این خبر را به نقل از «معاریو» ذکر کرده‌اند و هم‌زمان رسانه‌های اسرائیلی این خبر را به روزنامه القدس منتسب کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.