رئیس شواری تامین کنندگان و صادرکنندگان دام زنده گفت: قیمت هر کیلوگرم نفس یا دام سبک گوسفندی در آستانه عید قربان به ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان رسیده است و مشکلی برای تامین نیاز مردم وجود ندارد.

قیمت هر کیلو گرم دام زنده در کشور به ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان رسید

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، منصور پوریان رئیس شواری تامین کنندگان و صادرکنندگان دام زنده اظهار کرد: قیمت امروز هر کیلو گرم دام زنده در کشور به ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان رسیده و مشکلی برای تامین نیاز مردم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت دام زنده به صورت عرضه و تقاضا تعیین می شود، افزود: قیمت  دام زنده در روز عید قربان به میزان تقاضای مردم بستگی دارد و در صورتی که استقبال  زیاد شود قیمت ها بالا می رود و در غیر این صورت کاهش می‌یابد.

رئیس شواری تامین کنندگان و صادرکنندگان دام زنده ادامه داد: به مردم توصیه می شود که دام مورد نیاز خود را از جایگاه های بهداشتی دام خریداری کنند که تحت نظر دامپزشکی قرار دارد زیرا ممکن است در غیر این صورت به بیماری های مشترک دام و انسان دچار شوند.

 ۶۰ درصد مردم دام خود را از مراکز غیر مجاز می‌خرند

وی تصریح کرد:به طور معول ۶۰ درصد دام  زنده در این ایام از مراکز غیر مجاز خریداری می شود که لازم است مردم برای حفظ سلامت خود تجدید نظر لازم را داشته باشند.

پوریان همچنین با اشاره به ممنوعیت صادرات دام زنده گفت: این امر برای تامین نیاز داخل اجام شده است اما باید توجه داشت که این ممنوعیت منجر به خروج غیر قانونی دام از کشورمان نمی شود و صادر کنندگان دام زنده برای پاسخگویی به تعهدات خود مجبور به صادرات در هر شرایطی هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.