دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه روز گذشته صادرات ایران به عراق شکسته شد، گفت: در این روز بیش از ۸ هزار تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون دلار صادر شد.

رکورد صادرات ایران به عراق شکسته شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سید حمید حسینی با اشاره به روند رو به رشد صادرات به عراق گفت: امسال در صادرات به عراق وضعیت مطلوبی داشتیم بطوریکه متوسط صادرات روزانه کشورمان به عراق طی ۴ ماهه ابتدای  امسال به ۴۰ میلیون دلار رسیده است. 

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق  با بیان اینکه سال گذشته بطور متوسط روزانه ۲۰ میلیون دلار صادرات به عراق داشتیم گفت: افزایش قیمت ارز و رقابتی بودن محصولات ایران در بازار عراق از دلایل افزایش صادرات ما به این کشور است. 

وی با بیان اینکه روز گذشته رکورد صادرات ایران به عراق شکسته شد، گفت: دیروز ۸۱۰۰ تن کالا به عراق به ارزش ۵۵ میلیون دلار صادر شد. 

حسینی بیان داشت: در حالی که روزانه به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ کامیون از مرز خسروی کالا به عراق می‌برد این تعداد در روز گذشته به ۵۰۰ کامیون رسید. 

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه بخشی از درخواست‌ها از سوی عراق به دلیل خرید مایحتاج اربعین است، گفت: در حال حاضر وضعیت عراق از لحاظ اقتصادی به ثبات رسیده است و وضعیت مالی مردم بهتر شده است. 

به گزارش فارس در ۴ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۷، ۴ میلیون و ۷۸۲ هزار تن کالا به  ارزش ۲ میلیارد و ۵۲۲ میلیون دلار به عراق صادر شده است که این میزان صادرات به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد و به لحاظ وزنی ۱۴ درصد رشد داشته است. 

در مجموع ارزش صادرات چهار ماهه کشورمان ۱۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۷ درصد رشد داشته است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.