«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه تأکید کرد گروه طالبان قصد دارند در مذاکرات مربوط به افغانستان که قرار است ۴ سپتامبر در مسکو برگزار شود شرکت کنند.

لاوروف شرکت طالبان در نشست صلح افغانستان در مسکو را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه تأکید کرد گروه طالبان قصد دارند در مذاکرات مربوط به افغانستان که قرار است ۴ سپتامبر در مسکو برگزار شود شرکت کنند. 

 پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده بود طالبان افغانستان دعوت روسیه برای حضور در این نشست صلح را پذیرفته است. 

وال‌استریت‌ژونال با اشاره به اینکه طالبان اخیراً با آمریکا هم تعاملاتی داشته تصمیم جدید این گروه را گامی در جهت موازنه روابطش با مسکو و واشنگتن تعبیر کرده است.  

پیش از گزارش رسانه آمریکایی، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان روز دوشنبه از دعوت روسیه از طالبان خبر داده بود.

وی گفته که روسیه انتظار دارد طالبان در مذاکرات افغانستان که قرار است در ۴ سپتامبر در مسکو برگزاری شود حضور داشته باشند. 

کابلوف در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان طالبان در مذاکرات شرکت می‌کنند،‌ افزود: ما آنها را به این نشست دعوت کرده و همچنین آنها را تشویق کردیم که در این نشست حضور داشته باشند. 

 وی همچنین گفت: موضوعات این نشست تنها مربوط به آتش‌بس نخواهد بود و ما بدنبال یک فرآیند پایدار در رابطه با آشتی ملی و صلح در افغانستان خواهیم بود. 

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.