خطیب نماز عید قربان گفت:قطعا جنگ نخواهد شد و آمریکا بداند اگرکوچکترین آسیبی به ملت برساند او را به ذلت خواهند انداخت.

قطعا جنگ نخواهد شد/آمریکا آرزوی مذاکره با ایران را به گور خواهد برد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین،  آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز عیدقربان با اشاره به  لزوم داشتن صبر و بردباری در هنگام سختی ها و مشکلات، خاطرنشان کرد: هرچند در شرایط کنونی سختی های بسیاری داریم آما باید بدانیم  پیامبر(ص) هم به نوعی در دوران خود با چنین مسائلی  برخورد داشتند و لازم است که رویکرد ایشان در برخورد با مشکلات سرمشق ما باشد.

آیت الله خاتمی با اشاره به ویژگی های پیامبر(ص) در هنگام مقابله با سختی ها،گفت: ایشان  هیچ گاه از مشکلات با واژه بحران یا طوفان بحران یاد نمی کردند، زیرا این واژه ها ایجاد یاس و ناامیدی کرده و این درحالی است که پیامبر(ص) همواره در صحبت هایشان نشان از امید بود و هیچ گاه در مقابل مشکلات و سختی ها سست و خسته نمی شدند. ایشان همواره هشدار می داند که خستگی با شکست برابر است. 

وی ادامه داد:ملت ایران چهل سال است که از مشکلات خسته نشده ، اما دشمنان را خسته می کند. پیامبر اکرم(ص) هیچ گاه نترسیده و معتقد بود در قاموس مومن ترس جایی ندارد. ترس برای کسانی است که به خدا اعتقادی ندارند، همچنین پیامبر(ص) در هنگام هجوم دشمن بر وحدت تاکید داشتندزیرا تفرقه موضوعی است که دشمنان را خوشحال می کند.

آیت الله خاتمی در خطبه دوم با تاکید بر فضای معنوی حاکم بر جامعه بیان کرد: استراتژی و راهبرد دشمن در شرایط کنونی آن است که میان مسلمان تفرقه انداخته و آنها را به جان هم بیندازد.
در استراتژی و راهبرد آنها افردی که تنها نام مسلمان را یدک می کشند مسلمان واقعی را به بدترین شکل ممکن به قتل می رسانند.

وی در ادامه به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر مذاکره نکردن با آمریکا اشاره کرده و افزود: آمریکا باید بداند اگر کوچکترین آسیبی به ملت ایران برسد، ملت او را به ذلت می‌کشانند. آنها بداند هزینه جنگ با ایران تنها مربوط به خود او نمی شود، بلکه هم پیمانش در منطقه یعنی رژیم اشغالگر قدس را هم شامل می شود.

خطیب نماز عید قربان گفت: ایرانی ها می دانند آمریکایی ها چه بلایی بر سر برجام آورده اند.این کشور در اقدامی غیر انسانی برجام را برهم زد.  از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون تمام دولتمرد ان آمریکایی به دنبال مذاکره با مسئولین ایرانی بوده‌اند. اما همواره با ناکامی مواجه شده اند. آمریکا آرزوی مذاکره با ایران را به گور خواهد برد.آنها باید بدانند نظام جمهوری اسلامی در برابر دیکتاتوری ایستاده و خواهد ایستاد.

آیت الله خاتمی با اشاره به روز دولت گفت نهادهای قانونی در کشور حقوق و تکالیفی دارند، حقوق آنها این است که هم مقام معظم رهبری و هم مردم از آنها حمایت کنند تا بتوانند بار سنگین اداره کشور را از دوش خود بردارند. همچنینعمده ترین و اساسی ترین تکلیف دولتمردان خدمت به مردم است.علاوه براین مردم مخدوم و مسئولاتن خادم این مردم هستند، رضایت و خشنودی ملت باید مدنظر دولتمردان باشد.

خطیب نماز عید قربان با تاکید براینکه عمده ترین و اساسی ترین تکلیف دولتمردان خدمت به مردم است، عنوان کرد: مردم مخدوم و مسئولان خادم این مردم هستند در نتیجه رضایت و خشنودی ملت باید مدنظر دولتمردان باشد.
وی نکاتی در مورد فساد را یادآور شد و افزود: باید با در گلوگاه ها  بافساد برخورد قاطعانه و عادلانه برخورد شود، مبارزه با فساد باید مبارزه با علتها باشد. و مبارزه با مفسد در هر مقامی از تضعیف کشور جلوگیری می کند از این رو لازم است قاطعانه با آنها برخورد شود.در این عرصه نباید حق پاکدست ها ضایع شود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: به بهانه مبارزه با فساد نباید تعبیر فساد سیستمی کرد. نفس تعبیر سیستمی آن است که تارو پود کشور را فساد گرفته است.نفس تحلیل فساد سیستمی خود فساد در عرصه جنگ روانی است. با فساد ولو کم باید قاطعانه مبارزه شود. مبارزه قاطعانه با فساد آری اما فساد سیستمی یک دروغ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.