رئیس سازمان صنایع هوایی با بیان اینکه خط تولید جنگنده کوثر آماده بوده و هم اکنون نیز در حال تولید است، گفت: با ساخت این جنگنده، در کل هواپیما 16 و نیم میلیون دلار و در بخش اویونیک 7 و نیم میلیون دلار صرفه جویی می‌شود.

خط تولید جنگنده کوثر راه افتاده و در حال تولید هستیم/ صرفه جویی 16 و نیم میلیون دلاری با کوثر

به گزارش قدس آنلاین، امیر بنی طرفی رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، شب گذشته با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری، در خصوص جنگنده کوثر که روز گذشته با حضور رئیس جمهور رونمایی شد، اظهار داشت: برای تست این جنگنده 28 سورتی پرواز در نظر گرفتیم که تاکنون حدود 20 سورتی آن انجام شده و اکنون آخرین تست‌های خود را پیش از واگذاری به نیروی هوای ارتش به عنوان نیروی کاربر می گذراند.

بنی طرفی با بیان اینکه خط تولید جنگنده کوثر آماده بوده و هم اکنون نیز در حال تولید است، گفت: با تولید این جنگنده، در کل هواپیما 16 و نیم میلیون دلار و در بخش اویونیک 7 و نیم میلیون دلار صرفه جویی میشود.

وی درخصوص خمکاری با بخش خصوصی و شرکت های دانش بنین در این موضوع نیز تصریح کرد: ۷۵ درصد کار این هواپیما در بخش خصوصی صورت گرفت و ما در وزارت دفاع آن را هدایت کردیم.

رئیس سازان صنایع هوایی وزارت دفاع افزود: در صنعت دفاعی شاید سه چهار درصد از کشورهای خارجی استفاده کرده ایم و علی رغم تحریم ها همیشه با تلاش و توان داخلی پیشرفته ایم

بنی طرفی اضافه کرد: سرریز فناوری های صنایع دفاعی در حوزه غیر نظامی هم مورد استفاده قرار می گیرد و ما نیز بدلیل تحریم هایی که هواپیماهای غیرنظامی ما شدند در بخشهای تامین قطعات این هواپیماها به این حوزه کمک می کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.