۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 615877

در شرایطی که تحلیلگران کاهش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا را پیش‌بینی کرده‌اند، بهای نفت روز چهارشنبه در بازار آسیا رو به افزایش گذاشت.

افزایش بهای نفت در بازار آسیا

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در شرایطی که تحلیل گران کاهش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا را پیش بینی کرده اند، بهای نفت روز چهارشنبه در بازار آسیا رو به افزایش گذاشت.

در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت)، نفت خام پایه آمریکا، برای تحویل در ماه سپتامبر که در معاملات دیشب در بازار نیویورک (نایمکس) یک دلار و ۳۸ سنت افزایش یافته بود، بدون تغییر نسبت به پایان معاملات دیشب، ۶۷ دلار و ۳۵ سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر نیز ۲۱ سنت افزایش یافت و به ۷۲ دلار و ۸۴ سنت رسید. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در معاملات دیشب بازار لندن نیز با ۴۲ سنت افزایش، ۷۲ دلار و ۶۳ سنت به فروش رفته بود.

تونی نونان، تحلیل گر میتسوبیشی کورپ به خبرگزاری فرانسه گفت: «بازگشت خوشبینی در خصوص اختلافات تجاری بین آمریکا و چین تأثیر افزایشی بر بهای نفت گذاشته است.»

از سوی دیگر، تحلیل گران امروز چهارشنبه منتظر انتشار آمار رسمی هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا هستند که همواره برای آن‌ها شاخصی جهت سنجش وضع تقاضا از جانب نخستین اقتصاد بزرگ دنیا بوده است.

در هفته‌ای که دهم اوت (۱۹ مرداد) به پایان رسید، ذخایر تجاری نفت خام آمریکا با شش میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه افزایش به ۴۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسید در حالی که تحلیلگران کاهش دو و نیم میلیون بشکه‌ای را برای آن پیش بینی کرده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.