یکی از مسئولان بلند پایه سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از رابطه اسرائیل با جبهه النصره و ارتباط ترکیه با این گروه وهابی صهیونیستی پرده برداشت.

اعتراف مقام سابق ناتو درباره رابطه اسرائیل با جبهه النصره در سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یکی از مسئولان بلند پایه سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از رابطه اسرائیل با جبهه النصره و ارتباط ترکیه با این گروه وهابی صهیونیستی پرده برداشت.

ژنرال «پیتر پاول» رئیس سابق کمیته نظامی ناتو اعتراف کرد اسرائیل از یکی از خطرناک‌ترین و افراطی‌ترین گروه‌های تروریستی در سوریه یعنی (جبهه النصره) حمایت‌های مختلفی کرده است.

این مقام سابق ناتو تاکید کرد مقامات اسرائیل کمک‌های مختلفی به گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) کرده اند، چون این گروه هیچ خطری برای اسرائیل نداشت و اقدامات تروریستی این گروه فقط بر ضد سوریه انجام می‌گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ژنرال پیتر پاول به رسانه‌های جمهوری چک گفت: رابطه میان اسرائیل و جبهه النصره که در فهرست تروریستی سازمان‌های بین المللی قرار دارد، بر روابط ناتو با اسرائیل تاثیری نداشته است، چون اسرائیل متحد نزدیک سازمان ناتو به شمار می‌رود.

سانا یادآور شد اظهارات ژنرال پیتر پاول در واقع اولین اعتراف علنی یک مقام ناتو درباره رابطه مشکوک میان اسرائیل با سازمان‌های تروریستی است، مسئله‌ای که بسیار شناخته شده است به طوری که ارتش اسرائیل بارها به طورمستقیم یا ازطریق حملات هوایی، توپخانه‌ای و موشکی از سازمان‌های تروریستی از جمله جبهه النصره به ویژه در استان القنیطره حمایت کرده است.

خبرگزاری سانا افزود اسرائیل علاوه بر حمایت لجستکی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی در سوریه، بارها عناصر زخمی این گروه‌ها را در بیمارستان‌های خود مداوا کرده است.

ژترال پیتر پاول همچنین در پاسخ به سئوالی درباره حمایت ترکیه از گروه داعش (وهابی تروریستی)، این حمایت را تکذیب نکرد به این دلیل که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه معتقد بود که خطر داعش برای ترکیه کمتر از کردها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.