مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: وجود فلزات سنگین در پساب آبکاری ها منابع آب زیر زمینی به شدت آلوده می کند.

فلزات سنگین در پساب آبکاری ها منابع آب زیر زمینی را آلوده می کند

به گزارش قدس انلاین ، تورج همتی صبح پنجشنبه در نشست کارگروه ارزیابی زیست محیطی ماده دو خراسان رضوی اظهارکرد: مشاغل و کارگاههای مزاحم شهری خصوصا صنوفی که در حوزه آبکاری فعالیت می کنند طبق مصوبه هیئت دولت باید به خارج شهر و شهرک های صنعتی منتقل شوند.

وی افزود: شهرداری مشهد باید این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهد و در این راستا شهرک صنعتی کلات مشهد توسعه یافته و بخشی از این مجموعه برای انتقال مشاغل مزاحم شهری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: باتصویب توسعه شهرک صنعتی  جاده کلات واحدهای آلاینده آبکاری ملزم به انتقال به محل مجاز بوده و فعالیت آنها درخارج از شهرک های صنعتی مشهد غیر قانونی  و غیر مجازاست.

همتی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد ،سازمان صنعت ،معدن و تجارت ، شرکت شهرک های صنعتی با همکاری محیط ز یست باید  واحد های آبکاری موجود در مشهد و حریم این شهر را شناسایی کرده و آنها را به محل پیش بینی شده منتقل کنند.

وی بیان کرد:واحدهای آبکاری به دلیل وجود فلزات سنگین درپساب تولیدی، آلایندگی و تأثیر گذاری سوء زیادی بر منابع آب های زیر زمینی مشهد دارند که باید به این موضوع توجه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.