مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری خراسان رضوی گفت: برای امسال، ۱۱۰هزار فرصت شغلی در استان پیش بینی شده است که در سه ماهه ابتدایی سال حدود ۲۳هزار آن محقق شده است.

 ایجاد ۲۳هزار فرصت شغلی در سه ماهه ابتدایی سال۹۷ در استان خراسان رضوی

علی رسولیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین خراسان رضوی گفت: در بهار امسال نرخ بیکاری در استان ۱۰.۷درصد می باشد که نسبت به سال گذشته حدود ۳.۶درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات استان در طی ۴ ماهه اول سال به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات بوده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه امسال باید میزان صادرات خراسان رضوی ۱۲ درصد رشد داشته باشد که  در ۴ماهه ابتدایی امسال ۷۲۱میلیون دلار صادرات از استان انجام شده است  که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۹ درصد رشد وزنی و ۲۹ درصد رشد ارزشی داشته است و بیشترین کالای صادراتی استان نیز در طی این ۴ ماه زعفران و انواع کف پوش بوده است.

رسولیان با اشاره به اینکه بیشترین واردات استان از کشورهای ترکیه، امارات و روسیه می باشد، ادامه داد: همچنین میزان واردات به استان طی ۴ ماهه اول امسال ۱۱۴هزار تن به ارزش ۱۳۳میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۱درصد و ارزشی ۱۲ درصد رشد داشته است و کالاهای اساسی، نهاده های دامی، برنج و ماشین های خط تولید از جمله بیشترین اقلام وارداتی به استان بوده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۴ ماهه اول سال ۷ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک ها به متقاضیان پرداخت شده است، افزود:همراهی بانک ها در ایجاد اشتغال در استان بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم که بانک ها در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکنند. از طرفی  صدور پروانه بدون کارخانه یا همان تولید بدون کارخانه نیز از جمله برنامه‌هایی است که در راستای استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی موجود و در جهت تولید محصولات تجاری ویژه توسط تجار و بازرگانان، با جدیت در حال پیگیری است تا مجوزهای آن برای متقاضیان در سطح ملی دریافت شود.

رسولیان با اشاره به اینکه  استان برای تحقق شعار سال در حوزه حمایت از کالای ایرانی نیز ۴۱ محور اساسی در برنامه عملیاتی دستگاههای اجرایی خراسان رضوی گنجانده  است، اظهار داشت: این استان سال گذشته با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی و جذب ۵۸۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قالب ۳۴ پروژه اقتصادی رتبه نخست کشور را در سرمایه گذاری صنعتی و سرمایه گذاری خارجی بدست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.