نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه اعتبار تملک و دارایی به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اختصاص نیافته به همین خاطر از استاندار خراسان رضوی و فرماندارسبزوار گلایه‌مند هستیم، اگر اعتبار استانی وجود دارد، باید برپایه عدالت میان شهرستان‌ها توزیع شود.

انتقاد نماینده سبزوار از اختصاص نیافتن بودجه به دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان

 به گزارش قدس آنلاین، حسین مقصودی در ویژه‌برنامه رادیویی بهارستان داورزن را شهری تاریخی و کویری عنوان کرد و گفت: داورزن در خصوص گیاهان دارویی پتانسیل‌های ویژه‌ای دارد و قیمت فلفل در جهان را تعیین می‌کند که دولتمردان باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردها در شهرستان داورزن طی یک سال اخیر ثبت آثار ملی روستاهای کاهک و مزینان است که دولت در این روستاها سرمایه‌گذاری کرده است.

 وی ادامه داد: به‌زودی حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کلنگ‌زنی سه پروژه شامل ارتقای درمان بستر داورزن، ارتقای درمان بستر خوشاب و عملیات احداث درمان بستر ابلاغ به شهرستان سبزوار سفر می‌کنند.

مقصودی بیان کرد: طی دو سال اخیر اداراتی همانند هلال‌احمر، تربیت‌بدنی و غیره در شهرستان داورزن مستقر شده و به‌زودی اداره ثبت‌ اسناد داورزن پس از تعیین مکان مستقر می‌شود.

از استاندار خراسان رضوی و فرماندار سبزوار گلایه‌مند هستیم

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین به سؤالی مبنی بر اینکه قرار بود که اعتبارات 40 درصد پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از محل اعتبارات تملک و دارایی اختصاص یابد؛ بیان کرد: بودجه تخصیص‌یافته از محل تملک و دارایی استان به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار صفر بوده ولی درحالی‌که حدود 11 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص‌ یافته است.

وی ادامه داد: 59 پروژه بهداشتی و درمانی با همکاری بنیاد علوی، بنیاد برکت، خیرین نیک‌اندیش و اعتبار وزارت بهداشت در شهرستان سبزوار آغاز شده و تعداد زیادی از پروژه‌ها به نتیجه رسیده اما برخی از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار متوقف‌ شده است.

مقصودی بیان کرد: در قراردادهای پروژه‌ها مشخص‌ شده که 60 درصد پروژه‌ها را دولت می‌سازد و مابقی پروژه‌ها با کمک خیرین نیک‌اندیش تکمیل شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استانداری خراسان رضوی و فرمانداری سبزوار برای تکمیل پروژه‌ها اعلام کرده بودند، اعتباری نداریم، در صورتی از محل اعتبارات تملک و دارایی استان که قرار بوده اعتباری به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اختصاص یابد تا 40 درصد دیگر پروژه تکمیل شود، متأسفانه اعتبار تملک و دارایی به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اختصاص نیافته است.

وی افزود: به‌خاطر این موضوع از استاندار خراسان رضوی و فرماندارسبزوار گلایه‌مند هستیم و معتقدیم اگر اعتبار استانی وجود دارد، باید برپایه عدالت میان شهرستان‌ها توزیع شود.

مقصودی وجود راه‌آهن و فرودگاه را دروازه توسعه هر شهرستانی دانست و افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به سبزوار 100 میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن این شهرستان اختصاص یافت و طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی تا پایان سال 1398 سوت قطار در سبزوار شنیده می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی چهار یا بانده شدن محور سبزوار ـ حکم‌آباد با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، دو بانده شدن محور سبزوار ـ سلطان‌آباد با اعتبار اولیه 15 میلیارد تومان، تعریض جاده سبزوار ـ ششتمد، رفع نقاط حادثه خیر محور سبزوار ـ شاهرود و بالعکس، تکمیل عملیات احداث و آسفالت راه‌های روستایی در حوزه انتخابیه سبزوار، تکمیل عملیات اتصال شهرستان جوین به خوشاب و غیره را از مهم‌ترین دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به حوزه انتخابیه سبزوار بزرگ دانست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.