تا کنون بیش از ۲۱ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور امسال در اردوهای جهادی شرکت کردند.

استقبال دوبرابری دانشجویان کشور از اردوهای جهادی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشورگفت: این در حالی است که پارسال فقط ۱۴ هزار نفر از دانشجویان دختر و پسر در این اردوها حضور داشتندکه افزایش حدود دو برابری را شاهدیم.

رضا نصیری در اردوی طرح معرفت رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: امسال اقبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به سفرهای زیارتی نسبت به پارسال رشد قابل توجهی داشته است.

وی گفت: سفرهای زیارتی عتبات عالیات و نیز اردوهای جهادی، راهیان نور و پیاده روی اربعین از مهمترین این برنامه ها بوده است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ۶۲ طرح ملی امسال در مجموعه اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی شده است.

نصیری گفت: بیشتر این طرح ها در حوزه دانشجویی است و علاوه بر آن نخبگان علمی، فرهنگی و توده های مختلف دانشجویی را شامل می شود.

وی بودجه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد را معادل ۱.۵ درصد شهریه دریافتی دانست و گفت: سند چشم انداز فرهنگی دانشگاه تدوین و ابلاغ شده است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: که در آن ۱۲ محور مشخص شده و توجه به نماز و مسجدمحوری، انقلابی گری و حفظ فضای پرنشاط انقلابی مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هر طرح اردویی دانشگاه آزاد اسلامی به طور میانگین بیش از ۵۰۰  دانشجو شرکت دارند.

نصیری گفت: تقویت بینش توحیدی، معرفت دینی و نقد و بررسی شرک مدرن، نقد لیبرالیسم و اومانیسم از اهداف این اردوها است.

وی  با اشاره به اهمیت حج دانشجویی افزود: هنوز برنامه ای در این باره اعلام نشده اما سامانه ثبت نام سفر زیارتی عتبات دانشجویی به تازگی باز شده و ثبت نام متقاضیان در آن انجام می شود.

نخستین دوره اردوی 'طرح معرفت رضوی' از ۳ روز پیش با شرکت ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در نیشابور آغاز شد.

این اردوی دانشجویی تا هفتم شهریور در نیشابور ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.