۱۶ سناتور آمریکایی از وزیر خزانه‌داری این کشور خواسته‌اند تمامی اقدامات لازم را برای قطع ارتباط ایران با سوئیفت انجام دهد.

 فشار حداکثری علیه ایران در گرو قطع ارتباط تهران با سوئیفت است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، ۱۶ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور خواستار استفاده واشنگتن از نفوذ خود برای قطع ارتباط ایران با «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» (سوئیفت) شده‌اند.  

سوئیفت ( SWIFT) یا  « جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی»  در ماه مه سال ۱۹۷۳ میلادی با هدف جایگزینی یک روش یکپارچه و استاندارد بین المللی برای تبادل مالی و حذف روشهای ارتباطی غیر استاندارد کاغذی راه‌اندازی شد.  در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ مؤسسه در ۱۹۷ کشور جهان عضو این انجمن هستند.

گروهی متشکل از ۱۶ نماینده آمریکایی، نامه‌ای که «تد کروز»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس خطاب به «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشته را امضا کرده‌ و از وی خواسته‌اند «تمامی اقدامات لازم» را برای قطع ارتباط ایران با شبکه سوئیفت انجام دهد.

نگارندگان نوشته‌اند در صورتی که ایران کماکان ارتباطش با شبکه سوئیفت را حفظ کند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا موفقیتی در اجرای کارزار فشار حداکثری علیه ایران به دست نخواهد آورد.

در این نامه آمده است: «کارزار فشار حداکثری دولت، در صورت حفظ ارتباط ایران با سوئیفت موفق نخواهد شد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.