در سالیان گذشته بارها شاهد ناهماهنگی (ناشی از بی اطلاعی مسئولان و سرپرستان) و بروز چنین اتفاقات عجیبی در بین تیم های ورزشی ایرانی بوده ایم. اتفاقاتی که پیامد آن برای ورزشکاران شایسته ایرانی، حذف از دور رقابتها بود و برای مردم و هواداران افسوس و حسرت.

کلکسیون گاف های مدیران ورزشی ایران؛ لبخند به جای استعفا!

به گزارش خبرنگار ورزشی قدس آنلاین، در حالی که زهرا نعمتی دور یک شانزدهم تیروکمان را در بخش ریکرو انقرادی زنان را پشت سر گذاشته و به مرحله یک هشتم راه پیدا کرده بود، در اتفاقی نادر از حضور به مرحله بعدی جا ماند. مسوولان به نعمتی اعلام می کنند که هنگام صرف ناهار است و مرحله بعدی از ساعت ۱۴ آغاز می شود. نعمتی هم با همین تصور برای صرف ناهار محل تیراندازی را ترک کرده که بلافاصله میلاد وزیری با سراسیمگی به محل آمده و به نعمتی اعلام کرد رقبا در حال رقابت هستند. سپس نعمتی را به محل برگزاری مسابقه آوردند اما کار از کار گذشته بود و نبود نعمتی به منزله انصراف او محسوب شد و او در کمال شایستگی از صعود به مرحله بعد بازماند و همه را شوکه کرد.

این اتفاق برای اولین بار نیست که در ورزش ایران رخ می دهد و در سالیان گذشته بارها شاهد ناهماهنگی (ناشی از بی اطلاعی مسئولان و سرپرستان) و بروز چنین اتفاقات عجیبی در بین تیم های ورزشی ایرانی بوده ایم. اتفاقاتی که پیامد آن برای ورزشکاران شایسته ایرانی، حذف از دور رقابتها بود و برای مردم و هواداران افسوس و حسرت. در ادامه نگاهی کوتاه به چند اتفاق مشابه در تیم های مختلف ورزشی کشورمان خواهیم داشت که تمام این اتفاقات عجیب، تنها بر اثر سهل انگاری و ناهماهنگی سرپرست و مسئولان تیم های ایرانی به وقوع پیوست.

بوکسوری که با دستکش های خودش حذف شد

در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، علی اصغر کاظمی بوکسور شایسته کشورمان، پس از پیروزی در دور اول، در دوم در حالی روی رینگ بوکس رفت که در کمال تعجب داور و ناظران سالن و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی دستکش مخصوص بوکس همراهش نبود. ابتدا همه تصور می کردند که کاظمی قصد دارد پس از گرم کردن، دستکش های خود را به دست کند؛ اما مشکل این بود که خبری از مربی و سرپرست و مدیر تیم کنار رینگ بوکس نبود! کجا رفته بودند  خدا می‌داند. ولی این صحنه تا چند ماه به عنوان یکی از صحنه‌های خنده دار المپیک از شبکه‌های مختلف دنیا پخش می‌شد. داور از بوکسور ایرانی سئوال می کند که دستکش هایش کجاست، و کاظمی با ایما و اشاره به داور گفت الان میارن! اما او خبر نداشت که مربیان در سالن نیستند و در نهایت پس از سه بار اخطار و تذکر دست حریف کاظمی به  نشان فرد پیروز بالا رفت بدون اینکه یک ثانیه با هم مبارزه کنند.

تأخیر مدافع تیم ملی جهت حضور در دیدار ستارگان جهان

پس از مشخص شدن ۳۲ تیم حاضر در رقابت های جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، دیدار دوستانه ای متشکل از ۳۲ بازیکن منتخب از تیم های حاضر در جام جهانی فرانسه برگزار شد. بحث بر سر انتخاب بازیکن ایرانی که قرار بود به عنوان نماینده تیم ملی در این بازی حاضر شود، بسیار بود تا اینکه سرانجام قرار شد تا مهدی پاشازاده در دیدار ستارگان منتخب تیم های راه یافته به جام جهانی بازی کند. اما فوتبال دوستان ایرانی که هر چه برای ورود مهدی پاشازاده به میدان انتظار کشیدند، فایده ای نداشت و به دلیل ناهماهنگی و عدم برنامه ریزی مناسب پاشازاده در موعد مقرر به محل برگزاری بازی نرسید تا همه تیم های راه یافته به جام جهانی ۱۹۹۸ در این بازی نماینده ای داشته باشند به جز تیم ملی ایران!

بی اطلاعی سرپرست تیم از زمان مسابقه

بازی های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان در کره جنوبی شاهد یک اتفاق عجیب و در نهایت حذف کشتی گیر ایرانی بود. مسعود مصطفی جوکار کشتی گیر وزن ۶۰ کیلوی تیم ملی کشتی آزاد ایران در این رقابت ها قربانی سوء مدیریت و نابلدی مسئولان تیم شد. وی به دلیل بی اطلاعی مسئولان از زمان مسابقه در زمان مقرر برای مسابقه کشتی در سالن حضور نداشت تا دست حریفش به عنوان فرد پیروز بالا برود و مصطفی جوکار به همین سادگی از دور مسابقات حذف شود.

ارسال فهرست بازیکنان استقلال به AFC با پست عادی!

یکی دیگر از اتفاقات عجیب و در عین حال بسیار تلخ در فوتبال ایران، در باشگاه استقلال تهران رخ داد. خبر کنار گذاشتن استقلال از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ که از سوی AFC اعلام شد، همه را شوکه کرد اما در کمال تعجب، مقداد نجف نژاد مدیرعامل وقت باشگاه اعلام کرد که نمی داند منشأ این خبر کجاست، اما اطمینان دارد که این خبر کذب محض است. امیر قلعه نویی هم که پس از قهرمانی با استقلال از این تیم جدا شد، اما همچنان به عنوان رئیس سازمان فوتبال این باشگاه فعالیت می کرد، در واکنش به این خبر اظهار نظر عجیبی داشت و گفت تأخیر در ارسال اسامی بازیکنان استقلال مشکل خاصی ایجاد نمی کند، و بدترین حالت اینست که جریمه ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت خواهند کرد. اما با شروع رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد که آن چه حقیقت داشت و از سوی مسئولان باشگاه انکار می شد، جریمه و حذف استقلال بود. و البته آنچه که برای مسئولان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا اهمیت نداشت، چیزی نبود جز پاسخها و توجیه مسئولان باشگاه و مدیران استقلال!

توطئه ای به وزن یک کیلوگرم و به قیمت حذف از المپیک

در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، اتفاق دیگری در کاروان ورزشی ایران افتاد که حذف یکی دیگر از ورزشکاران ایران را به دنبال داشت. در آن سالها مسابقات کشتی در دو روز برگزار می شد؛ رضا سیم خواه کشتی گیر سبک وزن ایران پس از برتری مقابل رقبایش در روز اول مسابقات کشتی، باید در روز دوم کار خود را دنبال می کرد. اما در کمال ناباوری، پس از وزن کشی برای مبارزات روز دوم، مشخص شد که رضا سیم خواه یک کیلو اضافه وزن دارد و به دلیل نرسیدن به سر وزن از جدول مسابقات کشتی کنار گذاشته شد. پس از حذف این کشتی گیر شایسته کشورمان، حشمت کهن دل سرمربی وقت تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگویی با رسانه ها این اتفاق را حاصل توطئه علیه تیم کشتی ایران دانست. البته نه سرمربی و نه هیچ یک از مسئولان وقت کشتی ایران هرگز توضیح مناسبی در این خصوص ارائه نکردند که کدام توطئه باعث شده بود تا سیم خواه طی ۲۴ ساعت، یک کیلو اضافه وزن پیدا کند و اینکه چطور مربیان از انجام وزن کشی برای روز دوم بی اطلاع بودند که نتوانستند این توطئه را خنثی کنند!

منبع :90tv 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.