عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است از آنجایی که وزارت اطلاعات هنوز هیچ یک از تابعیت‌های مضاعف، دوتابعیتی‌های معرفی شده در گزارش کمیسیون امنیت را تأیید نکرده نمی‌توان گفت در دولت فردی با این مشخصات فعالیت می‌کند.

وزارت اطلاعات گزارش کمیسیون امنیت درباره دوتابعیتی‌ها را تأیید نکرد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، مرتضی صفاری نطنزی در خصوص دوتابعیتی ها گفت: بر اساس اعلام وزارت اطلاعات هیچ مقام مسئول دو تابعیتی در دستگاه های دولتی نداریم و این افراد صرفا در شرکت های خصوصی حضور داشته اند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: شرکت های خصوصی که برخی افراد آن تابعیت مضاعف دارند منافعی نیز برای کشور داشته و به راحتی می توانند ارتباط کاری برقرار کنند.

وی در ادامه وزارت اطلاعات را مسئول معرفی دو تابعیتی ها اعلام کرد و افزود: صرفا وزارت اطلاعات از دو تابعیتی ها اطلاع دارد و حتی این دستگاه گزارشی که مبنی بر حضور افراد دو تابعیتی در دولت ارائه شده، تأیید نکرده است.

صفاری نطنزی ادامه داد: ممکن است در گذشته دوتابعیتی هایی در دولت بوده باشند اما در حال حاضر هیچ دوتابعیتی در دستگاه های دولتی حضور ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مضامین دو تابعیتی با گرین کارت و اقامت متفاوت است، خاطرنشان کرد: زمانی که فردی برای حضور در مسئولیتی معرفی می شود از وزارت اطلاعات استعلام می شود و این وزارتخانه تمام موارد درباره تابعیت افراد را مد نظر دارد. /

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.