فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از ایران، ترکیه و روسیه دعوت کرد برای بررسی مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو نشست برگزار کنند.

دعوت «دی میستورا» از تهران، مسکو و آنکارا برای برگزاری نشست درباره سوریه

به گزارش قدس آنلاین، دفتر «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز جمعه اعلام کرد که با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه دیدار خواهد کرد.

قرار است دی میستورا در آغاز ماه سپتامبر آتی در ژنو با نمایندگان این سه کشور برای بررسی مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه دیدار داشته باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مسئول سازمان ملل گزارش داد که هدف از این رایزنی‌ها، آغاز نگارش لایحه قانون اساسی در اوایل سپتامبر است.

در بیانیه دفتر دی میستورا آمده است که این فرستاده سازمان ملل مذاکرات مفیدی با تهران، مسکو و آنکارا درباره تشکیل کمیته قانون اساسی آینده و فعالیت آن داشته است.

بر اساس این بیانیه، این دیدار شاهد اظهار نظرهای مفیدی درباره تشکیل کمیته قانون اساسی در همخوانی با معیارهای مشخص در قطعنامه 2254 و بیانیه پایانی نشست سوچی و برخی از مسائل مربوط به تشکیل و فعالیت این کمیته بوده است.

در همین راستا، دی‌میستورا اوایل تیر ماه گذشته طی نشستی در سازمان ملل تأکید کرد که تشدید تنش و درگیری در جنوب سوریه موجب بی ثباتی و ناامنی در منطقه خواهد شد.

وی درباره تاثیرگذاری تشدید حملات نظامی روی فرآیند حل سیاسی بحران ابراز نگرانی کرد و گفت: در خصوص فرآیند سیاسی و کمیته قانون اساسی، پیشروی داشته‌ایم.

استفان دی میستورا  همچنین تصریح کرد که دولت سوریه اسامی نمایندگان خود در کمیته قانون اساسی را معرفی کرده است و روسیه و ایران نیز در این زمینه همکاری دارند.

نهمین نشست مذاکرات صلح سوریه در آستانه 24 و 25 اردیبهشت ماه سال جاری (1397) در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

مذاکره کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه (سه کشور ضامن رعایت رژیم آتش‌بس در جمهوری عربی سوریه طبق توافق آستانه) در پایان نهمین نشست خود با صدور بیانیه‌ مشترک 9 بندی، مجددا بر پایبندی خود بر حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.

طرفین همچنین در این بیانیه بر عزم خود مبنی بر ادامه مبارزه با تروریسم در سوریه به منظور نابودی نهایی داعش، جبهة النصره و دیگر افراد، گروه‌ها، تشکل‌ها و موجودیت‌های وابسته به القاعده یا داعش که از سوی شورای امنیت سازمان ملل شناسایی شده‌اند تأکید کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.