امام جمعه مشهد با بیان اینکه معیار کارآمد بودن مسؤولان خادم بودن آنها برای مردم است؛ گفت: هرچه دولت و مجلس کارآمدتر باشند، مشروعیت بیشتری پیدا می‌کنند.

معیار کارآمد بودن مسؤولان خادم بودن آنها برای مردم است/ هرچه دولت و مجلس کارآمدتر باشند، مشروعیت بیشتری پیدا می‌کنند

به گزارش قدس انلاین ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ گفت: هفته دولت، هفته تکریم کارگزاران انقلابی نظام و فرصت ارزیابی و گزارش عزیزان دولتمرد است تا مردم از اقدامات دولت آگاه شوند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه امروز دولت ما در بین همه دولت‌ها بیشترین وابستگی مردمی را دارد؛ ادامه داد: هیچ کشوری را پیدا نمی‌کنیم که دولت و دولتمردانش اینقدر به‌مردم وابسته و در یک عرصه مردمی خدمتگزار باشند.

وی افزود: طبیعی است که هرچقدر مردم احساس کنند، دولت خادم آنها است، دولتمردان ما در دل‌ها، اندیشه‌ و مغزهای مردم به‌اندازه فراوانی همت و خدماتشان دارای نقش هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: امام بزرگوار در فرمایشات خود به‌دولتمردان توصیه کردند که حکومت و کارگزاران آن باید خادم مردم باشند، رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند، مشروعیت ما در میان مردم به‌اندازه کارآمدی‌ ما در میان مردم است، یعنی هرچه دولت و مجلس کارآمدتر باشند، مشروعیت بیشتری پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: معیار کارآمد بودن ما خادم بودن برای مردم است، طوری که مردم خدمت ما را حس کنند، رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس منتخب خود مردم هستند و یکی از مطالبات مردم از آنها این بود که برای زندگی، معیشت و اقتصاد آنان تدبیر کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اینکه زندگی مردم روزبه‌روز از نظر کیفیت، بهبود بیشتری پیدا کند و آنها در زندگیشان مستأصل نشوند، همچنین، مطالبه یک بخش انقلابی مردم از دولت هم علاوه بر زندگی و معیشت، دفاع از آرمان‌های انقلابی، دینی و فرهنگی آنها است.

وی تصریح کرد:‌ اگر بنا شد، مردم با خیانت و سوء‌استفاده روبه‌رو نشوند، اما با سوء‌تدبیر در این زمینه روبه‌رو شوند، باید آقایان این سوءتدبیر را جبران کنند.

امام‌جمعه مشهد با تأکید براینکه در رأس نظام و کارگزاران آن دزد و خائن وجود نداشته است؛ یادآور شد: یک بنی‌صدر بود که مردم او را بیرون کردند، به‌غیر از او، ‌در رأس نظام، خائن و سوءاستفاده‌چی نداشته‌ایم، البته ممکن است، یک عامل نفوذی با نفوذ در رده‌های اجرایی خیانت، اختلاس، دزدی یا رانت‌خواری‌هایی کرده باشد.

وی بیان کرد: این از برکات نظام و خون شهدا است، اما متأسفانه یک سوء‌تدبیرهایی به‌وجود می‌آید که مردم ما را مستأصل کرده و آثارش برای مردم قابل‌تحمل نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌ماجرای خرید ۳۷ هزار سکه توسط یک جوان، افزود: اینکه فردی ۳۷ هزار سکه تهیه کند، شب بخواید و صبح ثروت بادآورده به‌دست آورد، برای مردم قابل تحمل نیست، این سوءتدبیر مردم را مستأصل کرده و اگر به‌اقتصاد مردم منتقل شود، آنها را دچار مشکل می‌کند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: یا اینکه بیایند یک سامانه برای ارائه قبض بانکی پیاده کنند و یک عده با سوء‌استفاده از مابه‌التفاوت ارز رسمی و بازار، کالاهایشان را وارد و در انبارها احتکار کنند، برخی کالایشان را چند برابر قیمت بفروشند و برخی اصلا کالایشان وارد نشود، آن هم در شرایطی که مورد تهدید اقتصادی دشمن قرار داریم، برای مردم قابل تحمل نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌اینکه این سوءتدبیرها امروز معیشت مردم را در مضیقه قرار داده است؛ گفت:
مسؤولان ما نظر اصلاحی داشتند و درصدد بودند با اقداماتی طلا را پایین بیاورند و نقدینگی را کم کنند، این با نیت خیر انجام شد، اما سوءتدبیر بود، مسؤولان ما بیایند با سرعت مساله را تمام کنند.

وی ادامه داد: ما در یک ‌جامعه‌ خودی و کشور خودمانی قرار داریم، ما و عزیزانمان در همه عرصه‌های نظام خودی هستیم و غیرخودی وجود ندارد. کسانی که در دولت، مجلس و قوه قضائیه هستند، خودی‌اند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: در هفته دولت، مسئولان ما بنشینند، فکر کنند و این وضعیت که نتیجه سوءتدبیر خودشان بوده را جبران و یک اقدام عملی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.