مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعاونیهای این استان در پنج ماه اخیر حدود ۱۸ میلیون دلار کالا به کشورهای منطقه و اروپا صادر کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد افزایش دارد.

تعاونیهای خراسان رضوی ۱۸ میلیون دلار کالا صادر کردند

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل سلطانخواه گفت: زعفران، ترشی جات، انواع کنسرو و رب گوجه فرنگی از جمله صادرات تعاونی های این استان هستند که به کشورهای عراق، روسیه، افغانستان، ایتالیا، پاکستان، ترکمنستان، گرجستان و سوئیس صادر شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به طور میانگین با کارمزد ۶ درصد از منابع روستایی به تعاونی های متقاضی پرداخت شده است اظهار کرد: در این مدت ۵۷ تعاونی غیر فعال منحل شده است.

وی گفت: ۶ هزار و ۹۳۳ تعاونی در این استان فعال هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۷ تعاونی در شهر مشهد فعالیت دارند.

سلطانخواه افزود: در پنج ماه اخیر بیش از ۲۱ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی در زمینه قوانین و مقررات مالیاتی، تعالی و بهره وری تعاونیها و دیگر امور مرتبط با شرکت های تعاونی برای اعضا برگزار شده است.

وی اظهار داشت: به مناسبت هفته تعاون نیز نمایشگاه عرضه محصولات تعاونی ها از دهم تا ۱۶ شهریور در میدان شهدای مشهد برپا می شود که متقاضیان باید از طریق اتاق تعاون استان نسبت به درخواست غرفه اقدام کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.