قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اگر مردم شاهد خدمت‌رسانی باشند، در مسائل مختلف مشارکت می‌کنند، گفت: نذورات آستان قدس رضوی در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۲۲ درصدی نذورات آستان قدس رضوی نسبت به بهار سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، بختیاری در جمع خادمیاران رضوی استان خراسان شمالی با اشاره به خدمات گسترده آستان قدس رضوی در حوزه احداث زائرشهر رضوی، زائرسرای رضوی، اطعام و امدادرسانی به محرومان، خاطرنشان کرد: اگر مردم شاهد خدمت‌رسانی باشد، در مسائل مختلف مشارکت می‌کنند، به گونه‌ای که با وجود مشکلات اقتصادی اخیر، در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۷ میزان نذورات مردم به آستان قدس رضوی نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه به تبیین دلایل احداث دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های کشور پرداخت و با تأکید بر اینکه مأموریت اصلی و فلسفه تشکیل این دفاتر نمایندگی کار فرهنگی است، تصریح کرد: باید مقوله ترویج سبک زندگی رضوی در حوزه فعالیت‌های دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی تبلور و نمود داشته باشد.
وی عنوان کرد: بحث فرهنگی اولویت اصلی دفاتر استانی آستان قدس رضوی است، چرا که اگر سبک زندگی رضوی در کشور اشاعه یابد، بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه ما برطرف خواهد شد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی توجه به رویکرد فرهنگی در کانون‌های خادمیاران رضوی را ضروری دانست و تصریح کرد: فلسفه وجودی دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های کشور، شبکه‌سازی بر محور اندیشه نورانی امام رضا(ع) است.
وی افزود: شبکه کانون‌های خادمیاران رضوی به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست و تنها به امام رضا(ع) و ولایت مطلقه فقیه وابستگی دارند.
بختیاری با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات کشور را باید در مسائل فرهنگی جست‌وجو کرد، گفت: اگر فرهنگ درست شود، بخش زیادی از مسائل اقتصادی نیز اصلاح و بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی مرتفع خواهد شد، امروز بخشی از خلأهای موجود کشور مربوط به حوزه فرهنگ است.
بختیاری در ادامه به راه گشایی قرآن و آموزه‌های الهی برای رفع مشکلات اشاره و اظهار کرد: قصص قرآن پر از محتوا و پیام جریان شناسی برای انسان بوده و دریایی از معارف الهی و فلسفه‌ نهضت‌های پیامبران و حربه‌های مستکبران علیه نهضت‌های انبیاست، این قصص درس دوست و دشمن شناسی و مقاومت را به بشریت می‌آموزند.
وی اضافه کرد: دلیل آنکه برخی با تشرهای آمریکا رنگ می‌بازند، به مسائل فرهنگی باز می‌گردد و اینکه آنان به وعده‌های الهی باور و اعتقاد قلبی ندارند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: اینکه امام خمینی(ره) در بحبوحه جنگ و فتنه جریانات نفاق و ضد انقلاب با قاطعیت می‌گویند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، آیا دلیلش عدم شناخت امام(ره) از تجهیزات و توان نظامی آمریکا بوده است؟ امام راحل شناخت کامل نسبت به آمریکا و توان او داشتند، اما به پشتوانه آیات قرآن و اعتقاد راسخ نسبت به وعده‌های الهی چنین قاطعانه و شجاعانه در برابر آمریکا ایستادند.
بختیاری تأکید کرد: امروز نیز دلیل صراحت و شجاعت رهبر معظم انقلاب در بیان مواضع و ایستادگی در برابر دنیای استکبار، اعتقاد محکم و ایمان راسخ معظم‌له به وعده‌های الهی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.