رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: در دهه ولایت جلسات تفسیر «زیارت غدیریه» در حرم رضوی برگزار می‌شود.

جلسات تفسیر «زیارت غدیریه» در حرم رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از «تفسیر زیارت غدیریه» در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: زیارت امیرالمومنین علی(ع) در روز غدیر یکی از مهم‌ترین زیارت‌های ائمه اطهار(ع) از منظر شیعیان است.

وی با بیان اینکه این زیارتنامه از حضرت امام هادی(ع) نقل شده است، ابراز کرد: زمانی که معتصم، حضرت امام هادی(ع) را به تبعید می‌برد؛ حضرت در عید غدیر به نجف اشرف رسیدند و با قرائت این زیارتنامه، جد بزرگوارشان حضرت امیرالمومنین علی(ع) را زیارت کردند.
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی «زیارت غدیریه» را یکی از زیباترین، اصیل‌ترین و پربارترین زیارت‌ها دانست و بیان کرد: امام دهم شیعیان در این زیارتنامه ۱۵۰ خصوصیت و فضیلت امام علی(ع) و برخی از مشکلات سیاسی و اجتماعی که موجب آزار ایشان می‌شد را بیان کردند.
وی افزود: متاسفانه «زیارت غدیریه» به نحوه شایسته‌ای در بین مردم جا نیفتاده است از این رو اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به جهت آشنایی بیشتر زائران، نشست‌هایی تفسیر این زیارتنامه را در حرم رضوی برگزار می‌کند.
شجاع خاطرنشان کرد: در ایام فرخنده دهه ولایت نشست‌های تفسیری «خطبه غدیریه» با حضور کارشناسان برتر دینی همچون حجج اسلام مهریزیان، یحیی‌زاده، موسوی و خاتمی هر روز قبل از اقامه نماز جماعت ظهر در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این ایام «زیارت‌نامه غدیریه» به صورت بروشور چاپ و در اختیار زائران قرار خواهد گرفت، اظهارداشت: به منظور آشنایی بیشتر زائران با «زیارت‌ غدیریه»، نمایشگاه و نشست‌های تدبر در این زیارت ارزشمند نیز در دارالقرآن حرم رضوی برگزار خواهد شد.

منبع:آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.